vraagje over reviews

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Als je een review wil plaatsen op je site moet je dan toestemming hebben van de maker van de software?

Een review is een mening.

zolang je de maker er niet persoonlijk bij betrekt zal er geen probleem zijn

toch kan je een disclaimer toevoegen voor de zekerheid

voorbeeld
Code:
Disclaimer

Al het materiaal van de software is van de maker van de betreffende software, en is ook zijn verantwoordelijkheid.
deze review staat in het teken van educatie, ik wil hiermee mensen mijn mening over het product laten weten.

PS: er zijn ook allerlei artikelen waarnaar je kan verwijzen alleen weet ik die zo niet

meer info over disclaimers : http://rechtenforum.nl/forum/portal/title/Disclaimers+en+zo,+wat+heb+je+eraan/vision/1048/

Laatst bewerkt:
Dat hele verhaal is een beetje onduidelijk.

wat mag nu wel in perciepe geef je je eigen mening dus eigenlijk moet dit gewoon kunnen. ik denk dat ik maar gewoon de bedrijven er over in ligt zodat je later geen gezeur kan krijgen.

Misschien iemand met een duidelijker antwoord?
Hoe is het hier op helpmij geregled?

Dat hele verhaal is een beetje onduidelijk.

wat mag nu wel in perciepe geef je je eigen mening dus eigenlijk moet dit gewoon kunnen. ik denk dat ik maar gewoon de bedrijven er over in ligt zodat je later geen gezeur kan krijgen.

Misschien iemand met een duidelijker antwoord?
Hoe is het hier op helpmij geregled?

je mag een review schrijven :)

ook over helpmij.

een review is een kritische kijk op een product/dienst. andere deze informatie duidelijk maken MAG.

wat niet mag is het bekende zwartmaken. dus niet zomaar zeggen "helpmij is slecht." je moet dat onderbouwen

helpmij is slecht omdat, ik er nooit antwoord krijg op mijn vragen (zie bron 1) of linkje.

overigens helpmij is niet slecht ookal krijg je niet overal antwoord op :D

oke bedankt mastermindz. Ik onderbouw mijn mening altijd goed in reviews dus dat is geen probleem.
maar hoe doen jullie dat op helpmij dan? hier zie ik ook reviews staan?

- Vragen jullie toestemming aan de maker van de software?
- plaatsen jullie gewoon alle reviews?
- Waar moet je rekening meehouden?

alvast bedankt voor de antwoorden die ik al heb gekregen:thumb:

Ik plaats mijn reviews altijd gewoon (zij het met een disclaimer)

wat ook wel is gebeurt is dat ik bij bol.com of azerty.nl of 4launch.nl of noem maar op uitgenodigt wordt om een review te schrijven van een product dat ik besteld heb.(laatste product : logitech z-5500) en die bieden je dan een euro of 50 (bol) - 25 (azerty) mits je een goede review schrijft (dus onderbouwd met argumenten)

Oke bedankt allemaal ik weet nu wel ongeveer wat je het beste kan doen.
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.
en zoals altijd goede hulp en antwoorden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan