vraagje over tempclean en spy

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullmastiff40

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Ik heb tempclean gedownload.
En all types of files staan aangevinkt(is dat goed),en hij heeft er 22891154 gevonden.
Kunnen die allemaal zonder problemen verwijderdt worden?
Ben altijd huiverig voor dit soort dingen haha.

En dan over Spyblaster,alles wat rood is mag verwijderdt worden?

En wat moet ik doen met Spyware guard,of doet die zelf alles.
Sorry maar ik weet weinig hier vanaf.

Als je huiverig bent voor dit soort dingen (cleaner programma’s) dan waarom download je zoiets ?? hi..hi..hi… :D :D :D

SpywareBlaster :
-Check for updates
-Download Updates
-Select All
-Protect Against selected.. klikken dus.
In feite SpywareBlaster houdt de boel dicht. Dus verwijdert niets. Heb je’m?
SpywareGuard : Live Update. Dus haal update binnen als dat kan.
Verder doe je niets. Je krijgt wel melding als iemand aan je PC zit (van buitenaf).
Dus beide verwijderen NIETS, ze beschermen alleen

Falco

Nou niet voor de prog,maar voor wat ik verwijder.
En SpywareBlaster verwijderdt wel,want ik krijg een hele lijst met wat ik kan aanvinken om te verwijderen.

Ja dat begrijp ik: voor wat je verwijdert!. Sommige progjes verwijderen meer dan je wenst en daarna begint het ‘klooien’ met de PC ;) ;)

SpywareBlaster verwijdert NIETS !! Volgens de tekst: Protect Against Checked items !! :D :D
Je wordt beschermt tegen deze. Of is mijn Engels opeens…. :D :D :D
Je vinkt aan waartegen je beschermd (je PC beschermen) wil worden.

Ciao
Falco

SpywareBlaster is 100% veilig, alles selecteren en laten 'protecten'.

SpyWareBlaster bestrijdt spyware op een andere manier dan AdAware en SpyBot. Laatstgenoemde programma's zoeken achteraf naar ongewenste gasten op je pc, terwijl SpyWareBlaster probeert te voorkomen dat spyware zichzelf installeert. Het is vooral een handig programma om allerlei narigheid te blokkeren dat via ActiveX-plugins je computer probeert binnen te sluipen.

Door alle pop-up vensters tegen te houden die een surfer bestoken met verzoeken om iets te downloaden, wordt de kans heel klein dat spyware zich via een webpagina installeert. Toegegeven, dit houdt niet alles tegen. Softwarespionnen die meereizen met een andere download, bijvoorbeeld, worden niet geblokkeerd door SpyWareBlaster.

SpyWareBlaster biedt preventief bescherming tegen diverse vormen van spyware, waaronder Bonzi Buddy, Comet Cursor, Gator, Lop.com, Radiate en een pak IE-toolbars. Regelmatig verschijnen er updates met informatie over de laatste bedreigingen.

Het programma stelt je tevens in staat een momentopname van je browsersettings te nemen. Eventueel kun je ook standaard Flash-inhoud blokkeren. Mensen die IE 6 gebruiken worden daarnaast beschermd tegen ongewenste cookies.

Hier staat het te lezen.

Hier nog een engelstalige uitleg.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb het gedaan.
Bedankt voor de uitleg :-)

Maar kan ik bij Tempclean bij type of files alles aanvinken,en wat hij gevonden heeft gewoon verwijderen?

Geplaatst door bullmastiff40
Nou ik heb het gedaan.
Bedankt voor de uitleg :-)

Maar kan ik bij Tempclean bij type of files alles aanvinken,en wat hij gevonden heeft gewoon verwijderen?

He..HE... dus nu weet je het met SpywareBlaster.

Wat dat progje TEMPCLEANER betreft zou ik eerlijk zijn:

Ik ken dat niet. Op dit moment gebruik ik geen echte ‘poets’ (clean) programma’s meer.
Wat bij jou gevonden is lijkt mij ERG veel. Het probleem (ik vind dat wel een probleem) is dat sommige programma’s toch een deel van hun bestanden als TEMP gebruiken. Dit gebeurd soms ook met Zone Alarm.
Ga je de Temp verwijderen dan werkt programma niet meer goed.
Wat ik handmatig schoonmaak/leeg (nou ja, handmatig) zijn de volgende mapjes, alle in het mapje Windows:
- Cookies
- Geschiedenis
- Recent
- Temp
- Temporary Internet Files
Ik check ook regelmatig het mapje: .jpi_cache. Als daar andere mapjes instaan dan verwijder ik deze (Jar en nog een).
Ik check ook regelmatig het mapje Downloaded Program Files. Hier staan vrij kleine bestanden. Als ze ‘normaal/legaal’ zijn, bijv.: Microsoft, Macromedia, Java, Msn, etc dan laat ik ze staan. Als ze ‘vreemd’ zijn dan verwijder ik deze.
Als je bovenstaande doet ben ze zeker dat je niets verwijdert wat niet mag.

Graag gedaan :D. Nog even wat uitleg: Ik gebruik op deze PC het volgende
-NIS (Norton Internet Security met firewall + antivirus)
-SpyStopper: stopt erg veel maar niet genoeg. Dit is niet gratis.
-AdAware: gratis. Wel regelmatig updaten!
-SpywareBlaster: gratis, ook regelmatig updaten!
-Spybot (S&D Search & Destroy): ook gratis, ook regelmatig updaten!
-SpywareGuard: ook gratis. Deze heeft weinig updates maar werkt wel
-DiskCleaner: ook gratis. Deze is de enige programma dat ik gebruik voor ‘poetsen’ omdat deze niets kan beschadigen.
Het vreemde is dat ondanks alle beveiligingen toch een en ander binnen komt. Daarom heb ik dat mapje: jpi_cache genoemd. Als een van mijn dochters op een of andere spelletjes (online) site zit bij Home dan vindt Norton voor 100% 4 Trojaan virussen in dat mapje ondanks alle beveiligingen.
DiskCleaner kun je hier downloaden: http://downloads.zdnet.co.uk/downloads/detail/1002-2094-10206869.html

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan