• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over Trust Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Vandaag had ik een cursiste (van bij de politie) die volgende instellingen ivm macro's had (niet te wijzigen):

Enable all macros (heb ik afgeraden)
Trust access to the VBA project model

Wat betekent "Trust access to the VBA project model"?

Bijlagen

• Screenshot 2021-11-16 123940.jpg
    Screenshot 2021-11-16 123940.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 28
Dat betekent dat je vanuit een andere VBA routine in een ander Project, de VBA code binnen dat toegestane project kan aanpassen.

Enable all macros (heb ik afgeraden)
Lijkt mij ook niet verstandig. Beter alle macro's uitschakelen, met melding
Wil je niet die melding en ken je het document en vertrouw je de code dan voeg je het document toe onder de optie Vertrouwde locaties
Zo heb ik het ingesteld. Verder scan ik altijd een nieuw binnengekomen document op mijn bureaublad met mijn security programma.

@Senso
De keuzes die jij voorstelt, en de vertrouwde locaties, pas ik ook altijd toe in een cursus.
Ik heb die dame aangeraden eens met haar ICT te overleggen, maar kan me natuurlijk niet te veel gaan bemoeien met de instellingen bij de politie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan