Vraagje over windows xp oem

Status
Niet open voor verdere reacties.

callekes

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht en heb daarbij
ook een windows xp home oem versie bijgekocht nu is mijn vraag kan ik met die versie ook nog op andere computers die xp installeren en hoe dikwijls ongeveer of is dit maar eenmalig?

Dank u
Callekes

Een OEM versie is gekoppeld aan de specifieke pc en het specifieke moederbord waarbij deze geleverd is

Het is wel mogelijk maar het mag niet en hij zal dus ook niet goed werken op een andere pc

Heel raar bij mij is het wel gelukt:shocked:

Installeren is geen progleem. Je kan alleen maar voor 1 pc de activatie gebruiken.

Dus kan je hem voor 30 dagen gebruiken.

Of het lukt of niet is een 50/50% kans.
De ene oem doet het niet omdat hij de dmi bekijkt de andere oem doet het wel.
Mocht het wel lukken en kan er online geactiveerd worden dan ligt het aan microsoft hoe vaak dit kan.
Over het algemeen kun je een nummer zo'n 4 tot 5 keer activeren omdat ook microsoft ervan uitgaat dat je soms fomateerd en een clean install doet.
Word dit nummer echter snel achter elkaar geactiveerd, laten we zeggen 2 of 3 keer binnen een maand dan kan/zal microsoft dit nummer blokkeren en mag je hun opbellen en enige uitleg geven waarom en hoe.

Normaal gesproken zal hij het idd niet doen. Je krijgt als het goed is een melding dat je hem maar voor 30 dagen kan gebruiken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan