Vraagje videokaart ATI Catalyst Control Center in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jreimerink

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Hallo
Ik heb een ATI videokaar de x1300
nu heb ik sinds kort vista erop gezet ( naast xp) en wil de videokaart via ATI Catalyst Control Center op agp 4x zetten dat gebeurt normaal in het tablad smartguard. Nu staat deze er in de windows vista versie niet tussen. hoe kan ik dan mijn videokaart op 4x zetten in mijn bios kan ik deze niet zetten. Mijn moederbord is een MSI KT6V

als ik hem niet op 4x zet slaat nl mijn pc vast.

alvast bedankt mensen

Hallo !

Voordat je Vista ging installeren, wel de Vista Upgrade Advisor gedraaid ? http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Zo ja, dan had je nu geweten waar hwet probleem zit.

Maar ik kan je wel vertellen dat AGP 4x niet werkt onder Vista !

Is je PC wel geschikt voor Vista ?

Welke versie heb je geinstalleerd ?

Je mobo is al redelijk bejaard, dus ik vrees met grote vreze.....

Misschien dat een bios-flash kan helpen ???

Greetz,

Harry.

Hallo !

Voordat je Vista ging installeren, wel de Vista Upgrade Advisor gedraaid ? http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Zo ja, dan had je nu geweten waar hwet probleem zit.

Maar ik kan je wel vertellen dat AGP 4x niet werkt onder Vista !

Is je PC wel geschikt voor Vista ?

Welke versie heb je geinstalleerd ?

Je mobo is al redelijk bejaard, dus ik vrees met grote vreze.....

Misschien dat een bios-flash kan helpen ???

Greetz,

Harry.
die kaart werkt in xp ook niet op 8x alleen kan ik hem daar in de ati drivers naar 4x zetten.
in mijn bios lukt het niet dus als iemand een bios weet waar die functie wel in te stellen is of een oplossing voor dat ati driver gebeuren hoor ik het graag

heb ook dit gevonden maar kom er niet uit ( is om dat tablad terug te krijgen)

http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t14181.html

Hoi !

@frankwannet: Je hebt helemaal gelijk, maar het mobo heeft geen Vista-label (d.w.z. niet getest met Vista).
Je weet ook niet of de chipset-drivers Vista-compatible zijn
Dan is het een kwestie van uitproberen, drivers zoeken en een beetje geluk.

@T.S.: je hebt dus geen Advisor gedraaid en zomaar een Vista-versie geinstalleerd ?

Dan mag je dus problemen verwachten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@frankwannet: Je hebt helemaal gelijk, maar het mobo heeft geen Vista-label (d.w.z. niet getest met Vista).
Je weet ook niet of de chipset-drivers Vista-compatible zijn
Dan is het een kwestie van uitproberen, drivers zoeken en een beetje geluk.

@T.S.: je hebt dus geen Advisor gedraaid en zomaar een Vista-versie geinstalleerd ?

Dan mag je dus problemen verwachten.

Greetz,

Harry.

@harrysnor

ja maar ik las bij hem dat dat ie hem in xp ook op 4x moest zetten

en vond ik al raar.

en nu met vista dat gaat idd niet werken

@harrysnor

ja maar ik las bij hem dat dat ie hem in xp ook op 4x moest zetten

en vond ik al raar.

en nu met vista dat gaat idd niet werken

Klopt. maar xp en vista zelf werken goed. aero in vista doet het ook perfect. de upgrade adviser geeft aand at het makkelijk kan. Haal in vista een score van 4.4

het gaat hier niet om of het werkt met vista ofzo wil alleen weten hoe ik mijn kaart op 4x zet omdat spelllen zoals rfactor na een tijdje vastlopen op 8x

Hoi !

Nou ja, je zult wel gelijk hebben !

Bij m'n Asus A7V88 kan ik inderdaad in het BIOS de AGP-snelheid handmatig instellen onder Northbridge Configuration - AGP-mode.

Idem bij alle Asus A7-bordjes.

Dat moet je in je mobo-manual terug kunnen vinden.

Heb je geen manual, dan download je dat op de MSI-site.

Maar als spellen na een tijdje vastlopen is dat meestal een temp. probleem, dus denk eerder aan een goede (Zalmann) koeler en een goede airflow in je systeemkast.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nou ja, je zult wel gelijk hebben !

Bij m'n Asus A7V88 kan ik inderdaad in het BIOS de AGP-snelheid handmatig instellen onder Northbridge Configuration - AGP-mode.

Idem bij alle Asus A7-bordjes.

Dat moet je in je mobo-manual terug kunnen vinden.

Heb je geen manual, dan download je dat op de MSI-site.

Maar als spellen na een tijdje vastlopen is dat meestal een temp. probleem, dus denk eerder aan een goede (Zalmann) koeler en een goede airflow in je systeemkast.

Greetz,

Harry.

temp probleem is het niet heb dat al uitgesloten. het is puur dat de processor die ik heb niet lekker werkt met 8x agp ( komt redelijk vaak voor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan