• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje - wiskunde dinges

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom kan dit niet met een gewone lijngrafiek?
 
Ga dan maar op internet eens informatie opzoeken over hoe je een grafiek maakt. Dat zal nog vaak van pas kunnen komen.

Wigi
 
maar hier even een leuke afleiding ---( ook wiskunde ).....:D
Wat dit met het topic te maken heeft weet ik niet...

Simpel truukje eigenlijk.

Neem de reeks 10 t/m 19 bijvoorbeeld, alles komt uit op 9. Neem je de reeks 20 t/m 29 dan komt alles uit op 18. Bij 30 t/m 39 is het resultaat 27. Bekijk je de tabel dan zie je dat precies op al die getallen de tekens hetzelfde zijn... Ze veranderen alleen elke keer wanneer je op dat vak klikt.
 
Maar is het niet zo dat we niet met huiswerkvragen helpen?
 
De grafiek is voor wiskunde, maar de TS weet niet hoe je een grafiek in Excel maakt.

De opdracht voor wiskunde is denk ik inderdaad een cumulatieve frequentiepolygoon uit een bepaalde formule maken. Maar voor je die grafiekwaarden krijgt dan zul je eerst wat rekenwerk moeten doen. Nu kun je dacht ik ook de formule in Excel wel invullen en dat hij er een polygoon van maakt, maar dan heb je nog niet uitgelegd hoe je aan die waardes bent gekomen (Behalve dat je Excel de grafiek hebt laten maken, maar dat zal de leraar niet leuk vinden.)
 
De grafiek is voor wiskunde, maar de TS weet niet hoe je een grafiek in Excel maakt.

De opdracht voor wiskunde is denk ik inderdaad een cumulatieve frequentiepolygoon uit een bepaalde formule maken. Maar voor je die grafiekwaarden krijgt dan zul je eerst wat rekenwerk moeten doen. Nu kun je dacht ik ook de formule in Excel wel invullen en dat hij er een polygoon van maakt, maar dan heb je nog niet uitgelegd hoe je aan die waardes bent gekomen (Behalve dat je Excel de grafiek hebt laten maken, maar dat zal de leraar niet leuk vinden.)

Uh dus het is zo dat ik een formule moet hebben voordat ik een juiste cumulatieve frequentiepolygoon kan maken? Ik heb namelijk geen formules maar alleen informatie voor de X-as en de Y-as.
 
Nee die is niet nodig. Je kunt ook de waardes gewoon in de grafiek zetten en hem dan de polygoon laten tekenen.
 
Nee die is niet nodig. Je kunt ook de waardes gewoon in de grafiek zetten en hem dan de polygoon laten tekenen.





Ik wil op de X-as niet rangen als 10-12 maar ik wil 10,11, 12 etc. en dan bij 12,15,18 en 21 een punt zeg maar. Dat lukt mij niet?
 


ik wil 10,11, 12 etc. en dan bij 12,15,18 en 21 een punt zeg maar.

Waarom zet je dat dan niet in de horizontale as van de grafiek?

Over die punt: wat bedoel je daar precies mee?

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan