Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Berichten
114
Mn ma heeft een p2 350mhz ofzo, win98 met een 4gb harde schijf. Nu wou ze een nieuwe harde schijf erin. IK heb er een 30gb maxtor ingezet. Bij het opstarten van de computer ziet de bios de nieuwe harde schijf.. slave maxtor bla bla.
Als win98 is geladen en ik ga naar 'mijn computer" dan staat de nieuwe harde schijf niet aangegeven :s

Iemand een idee?

b.v.d.

-Marwan-
 
Ik neem aan dat je die maxtor bij de oude hebt gezet. Is deze wel geformatteerd? Anders ziet windows hem nog niet.
 
De kans is groot dat je oude pc een 30 Gb harddisk niet aan kan.
De bios is er dan gewoon niet op gemaakt.

Zie je bij het opstarten Prim master 4 Gb, en Prim slave 30 Gb Maxtor?

Nee, probeer eens als secondaire master of slave.
Ja, booten met opstart diskette, fdisk uitvoeren om partities te maken.
Houd je 4 Gb op status "A" als active partitie.
Maak tenminste 1 partitie, maar partities van Ma. 8 Gb zijn op een oude pc aan te raden.
Nu weer booten op diskette, en de NIEUWE partities 1 voor 1 formatteren.
Even checken of de partitie leeg is voordat je gaat formatteren.
Het zal niet de eerste keer zijn, dat C: en D: zijn verwisseld door een foutje met de instellingen / actieve disk.
Formatteer je dan D:, dan ben je dus alles kwijt....
(ervaring van de reparateur)


Succes.
 
Ik heb ook een 30 GB in mijn oude P2 350Mhz gehad. Hij kon geloof ik tot 37 GB.(40 GB kon niet werd mij verteld) Verder nooit problemen mee gehad. Hangt misschien wel van het moederboard af(Ervaring van een "oude" gebruiker :D :D ) Ik had hem inderdaad ook in meerdere partities verdeeld.

Ik had met Fdisk OOK de verkeerde partitie geformatteerd, omdat de drive letters veranderden.:D :eek: Ach, lang geleden en van fouten leer je.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit het ook niet uit, Tanja.
Ik zal jou mening zeker niet afkraken, tenzij je echt fouten maakt :D

Ik heb dit jaar 2 oude laptop's over de tafel gehad die niet verder willen dan 8Gb en 2 weken terug een 233 MHz, die gaat tot 10 Gb.
Echter, lager dan 20 Gb is niet meer te koop (in mijn buurt).
 
Bericht nog wat meer toegelicht hierboven:) Als alle partities met Fdisk uiteindelijk gezien worden, dan inderdaad heel goed opletten wat je doet;)
 
Laatst bewerkt:
heb het geprobeerd, fdisk gebruikt maar kan niet formateren, wel ziet hij de maxtor schijf en geeft ie de groote hiervan aan. Kan hem selecteren maar verder niet veel mee doen, wel kreeg ik er een ?Pri Dos? op van 8 mb. zag niets over formateren :s
 
Fijn programma werkt goed. Bedankt he!

Fijne dagen!

-Marwan-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan