vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschreuder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Ik heb een vraagje,

Ik koop een computer in de winkel met XPhome,cdrom,cdwriter.

De cd writer doet het steeds niet,heb de pc teruggebracht naar de winkel, daar krijg ik te horen dat als het aan de hardware ligt krijg ik een nieuwe cdwriter,als het aan de software ligt zijn daar kosten aan verbonden.\met software bedoelen ze XP home edition. Heb de pc nu ongeveer 8 maanden.
Cd writer is een Aopen waar ik geen update/drivers van kan vinden op de Aopen site.

Wat vinden jullie hiervan, is dat een logisch antwoord van die mensen van de computer winkel.

Graag advies.

PS de harde schijf heb ik inmiddels al geformateerd.

Alvast bedankt
Marion

Hoi,

Dit valt onder de garantie, het is de originele figuratie (neem ik aan) bij een firma gekocht. Als ze jou daarvoor belasten zijn ze in strijd met de NL wetgeving. Als jij niks hebt toegevoegd oid (aan eigen hardware zoals de cd writer) hoef jij niks te betalen.

Groetjes en suc6

Vanaf welk moment (in dagen/weken) na de aankoop begon het probleem? Hoe heb je dit gemeld bij de leverancier? Staat daarover iets op papier?

vorige week ben ik met de pc naar de winkel geweest en kreeg advies om eerst zelf te formateren(als zij het doen moest ik 45 eurotjes betalen)
aldus gedaan nog steeds probleem met cdwriter,ben weer teruggegaan, hebben zij weer gekeken en open gemaakt,begrepen er niets van,de eigenaar zou dinsdag terug komen dus heb nu de pc gister gebracht en vandaag werd ik gebeld met het bericht wat ik dus hier al geschreven heb.Staat niets op papier.
Btw eerste cd writer is door hun inmiddels vervangen daar die kapot was gegaan dat was een samsung, en is vervangen van het merk Aopen.
Ik heb 1 jaar garantie en die vervalt 1 augustus dit jaar.

Marion

Ze zullen de cdwrite gewoon onder garantie moeten om ruilen of opsturen zodat die gerepareerd word.
Gewoon even dreigen dat je een brief zult sturen naar de konsumentenbond of Kassa want dit is geen service.
Om ook nog 45 euro te moeten betalen voor een nieuwe installatie van XP is wel een leuke smoes want een beetje pc winkel kan hem zo even testen in een andere pc.
Ik weet niet waar die gekocht is maar het lijkt mij geen professioneel bedrijf.
Want van service hebben ze blijkbaar nooit gehoord.

Als je de mogelijkheid hebt om hem zelf te testen in een andere pc raad ik dit aan, want dan heb je zelf zekerheid dat die stuk.

Er word veel geknoeid door sommige pc verkopers dus pas op, dat je goed beslagen ten ijs komt en betaal niets.
Neem anders zelf kontact op met aopen en schrijf dat je zeer ontevreden bent over het product, en dat de pc handelaar slechte service verleend, dan vraag je hoe hun denken dit op te lossen om je als nog tevreden te stellen.

http://www.aopen.nl/tech/contact/technl.htm

Succes

Allemaal dank voor de reaktie..ben vanmiddag bij de winkel..zal later nog even verslag brengen.

marion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan