Vraagje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
267
Ik heb 'n vraagje, 'n maat van me wil windows XP installeren op z'n computer, maar hij weet niet precies of windows wel lekker zal lopen, hij heeft iets van 3 gig, en er stond eerst windows 2000 op, hoeveel gig is het om xp te installeren..?..
Alvast bedankt!

Philip.
 
Is zijn harde schijf 3 GB?? Dan zou ik geen xp installeren. Dat zal vreselijk traag worden.

Wat is het verder voor pc? Meer info graag.

Pentium hoeveel??
Mhz??

Niet alleen de harde schijf is belangrijk namelijk om een pc lekker te laten werken.
 
Geplaatst door Tanja1968
Is zijn harde schijf 3 GB?? Dan zou ik geen xp installeren. Dat zal vreselijk traag worden.

Wat is het verder voor pc? Meer info graag.

Pentium hoeveel??
Mhz??

Niet alleen de harde schijf is belangrijk namelijk om een pc lekker te laten werken.

pentium 3 , mhz, hij heeft geen idee -_-''
 
Pentium 3 in combinatie met een 3 GB harde schijf?:confused: Dan raad ik aan om geen xp te installeren. Die harde schijf is dan zowieso te klein. Je zou niets meer aan programma's kunnen installeren en voor downloaden heb je ook geen ruimte.

XP heeft ook SP1 en SP2 komt er maandag ook aan. Dit kost ook allemaal aardig wat ruimte op de harde schijf.


Het zou misschien werken, maar zo traag dat je gelijk win 2000 er weer op zou willen ;)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Het zou misschien werken, maar zo traag dat je gelijk win 2000 er weer op zou willen ;)

Dat hij een kleine harde schijf heeft heeft er opzich niks mee te maken dat het dat traag zou worden. Een pentium 3 kan opzich best wel met Windows XP, oke is misschien niet al te snel, maar is best goed te doen, had ik vroeger ook op een Pentium 3 600 mhz pc, alleen dan met een iets grotere harde schijf.

Maar inderdaad het is niet aan te raden omdat je gewoon weinig ruimte hebt met een 3 gb schijf om evt nog dingen naast alleen windows erop te zetten.
 
Ik weet niet beter dat als een schijf te vol is dat het verwerken van de gegevens en het starten van programma's e.d. langzamer gaat. Maar uiteraard kan ik het ook mis hebben:)

Misschien als we meer specificaties van de pc hebben (intern geheugen, processor) dat het met een grotere harde schijf installeren wel meevalt.

Zoals ik al eerder zei, niet alleen de harde schijf bepaalt of xp lekker draait of niet. Het is de combintatie.
 
Toen de Pentium 3 op de markt kwam had de gemiddelde instap pc toch veel meer dan 3 gB schijfruimte!?
Overigens draait bij mij een Pentium 3 op 530 mHz en een harde schijf van 40 gB met XP Pro erop. Het is geen snelheidsmonster, zelfs niet met 512 mB geheugen maar hij trekt XP heel gemakkelijk en het ding loopt sneller dan toen ik er nog W98se op had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan