vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi,
zie frmOverzichtPerPlaats.

Vraag 1 komt uit Genootschappen.
Vraag 2 moet zijn, alleen die plaatsen die als genootschap dezelfde waarde hebben als bij 1 gekozen.

Klinkt misschien wat vaag, maar als je t ziet dan denk ik dat je wel dat je t snapt.

Als rapport wil ik dan een overzicht hebben van de gegevens in de tabel tblKerken, waarbij dan Genootschap en Woonplaats gekozen zijn.

Iemand die mij kan helpen? Krijg query niet goed voor tweede combobox, en ook lukte het rapport niet. Kan geen filter zetten oid.

Bijlagen

AB007 zei:
Is dit je bedoeling?

Niet helemaal...ik wil eerst een genootschap kiezen.
Daarna een keuze van woonplaats.

Als ik dan die keuze heb gemaakt, dan wil ik rapport uitdraaien met gegevens uit tabel tblKerk

Zie de bijgesloten voorbeeld database. Kijk bij de afhankelijke combobox. Is dat wat je bedoeld?

Bijlagen

Bartuls zei:
Zie de bijgesloten voorbeeld database. Kijk bij de afhankelijke combobox. Is dat wat je bedoeld?

Dat lijkt er inderdaad op. Maar hoe krijg je nu die afhankelijke combobox?
En hoe doe ik het met filter op rapport zetten?

Heb je daar idee over?

Het is een doodgewone combobox. In het voorbeeld van mij kun je precies zien hoe het moet.
Kijk maar eens bij de gebeurtenissen van de eerste combobox, bij eigenschap Bij klikken vindt je de code om de tweede combox te vullen.

Hoi,

ik had inderdaad die code bij cmdCategorie niet gezien. Ik zat al te zoeken naar een bepaalde query, vandaar.
Heb het nu in mijn db ingebouwd, en gaat op zich goed. Alleen komt nu plaatsnaam nog wel dubbel. Had SELECT DISTINCT geprobeerd, maar helpt niet helemaal. Dat vind ik nog niet zo erg.

Nu wil ik het rapport printen, maar dat lukt ook niet met een filter ofzo.
Ik wil alle gegevens van Genootschap in gekozen plaats.

Herbert

UPDATE:
Dit heb ik nu als code voor de button om rapport te printen:
Private Sub cmdReport_Click()
On Error GoTo Err_cmdReport_Click

Dim stDocName As String
Dim SQLFilter As String

SQLFilter = "SELECT DISTINCT [tblKerken].[KerkNaam], [tblKerken].[KerkWoonplaats] "
SQLFilter = strSQL & "FROM [tblKerken] "
SQLFilter = strSQL & "WHERE KerkGenootschap = " & CStr(Me![cmbGenootschap]) & " "
SQLFilter = strSQL & "AND KerkWoonplaats = " & CStr(Me![cmbWoonplaats]) & " "
SQLFilter = strSQL & "ORDER BY [KerkWoonplaats];"

'Me.cmbWoonplaats.RowSource = SQLFilter
'Me.cmbWoonplaats.Requery

stDocName = "tblKerken"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, SQLFilter

Exit_cmdReport_Click:
Exit Sub

Err_cmdReport_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_cmdReport_Click
End Sub

Het zou ev. ook in het formulier mogen deze info. Dat we dan het formulier ev. printen ofzo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Alleen komt nu plaatsnaam nog wel dubbel. Had SELECT DISTINCT geprobeerd, maar helpt niet helemaal.

DISTINCT haalt alle unieke rijen op.
Je keuzelijst is gebaseerd op kerknaam en plaats.
Kombinatie is niet uniek ergo komt plaatsnaam zo vaak voor als er kerknamen zijn.

Heb je bestand wat aangepast, zie bijlage.
Tip, gebruik nooit en te nimmer opzoekkolommen, behalve als de mogelijke waardes vast bepaald zijn en nooit zullen wijzigen (bijv. geslacht of burgerlijke status).

FESTER

Bijlagen

Hoi,
ik heb het nu aardig voor elkaar! Bedankt.

Waar ik nu even tegenaan loop. Ik heb een formulier waarbij je nieuwe gegevens kunt invoeren. Maar deze wil je natuurlijk ook wel eens wijzigen (willen misschien, maar is noodzakelijk :)).

Hoe kan ik dit het beste doen?? Om bij 1 te beginnen en te bladeren is niet echt een optie denk ik zo.

Iemand een idee??

Je kan zoeken in een formulier door in de menubalk op het verrekijkertje te klikken en je zoekcriterium op te geven.

FESTER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan