Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Ik ben voor een opdracht een pagina in c++ aan het maken, waarbij als je een naam van iemand aanklikt, dat er dan gegevens in verschijnen, die dan de admin heeft ingevoerd. Ook moet er dan een foto bij verschijnen.

Wie kent de code(s)?

Ik neem aan dat dit sub-forum gemaakt is voor vragen die te maken hebben met programmeren in c++. Voor request moet je denk ik ergens anders zijn.

En waar moet die dan staan volgens jou? Aangezien deze sectie C++ heet en daar een vraag over is staat die goed

En waar moet die dan staan volgens jou? Aangezien deze sectie C++ heet en daar een vraag over is staat die goed

Het kan wel over C++ gaan. Maar op andere fora die ik bezoek is het normaal niet te bedoeling dat er request worden gezet in het programmeerforum. Maar als jij van mening bent dat het er wel hoort, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is :P ; Ik bezoek dit forum pas.

Ik vroeg wat

:mad: Ik zie nu dat jullie aan het discussieren zijn, maar wat zijn nu de codes?:mad:

Ik ben voor een opdracht een pagina in c++ aan het maken, waarbij als je een naam van iemand aanklikt, dat er dan gegevens in verschijnen, die dan de admin heeft ingevoerd. Ook moet er dan een foto bij verschijnen.

:mad: Ik zie nu dat jullie aan het discussieren zijn, maar wat zijn nu de codes?:mad:

Je vergeet een paar belangrijke dingen te vertellen. Waar is de data in opgeslagen die de admin heeft ingevoerd ? Een tekstbestand ? Een database ?

Als je dat weet hoef je alleen nog maar te Googlen over hoe je communiceert met hetgeen waar de gegevens in staat.

Je vergeet een paar belangrijke dingen te vertellen. Waar is de data in opgeslagen die de admin heeft ingevoerd ? Een tekstbestand ? Een database ?

Als je dat weet hoef je alleen nog maar te Googlen over hoe je communiceert met hetgeen waar de gegevens in staat.

Ik heb alles al in een txt bestand staan, waar alle data instaan.

Misschien kun je wat code plaatsen? Dat geeft een beter idee van wat je van plan bent?

heb je al wel een soort protocol bedacht waar je je aan gaat houden (dus hoe het bestand ingedeeld wordt, of worden het meerdere bestanden etcetc.)

heb je al wel een soort protocol bedacht waar je je aan gaat houden (dus hoe het bestand ingedeeld wordt, of worden het meerdere bestanden etcetc.)

Ik wil eigenlijk, gewoon een menuutje, waar als je op een naam aanklikt, dat alle zelf ingevoerde gegevens en een foto verschijnen. Ik wil dan een ding, dat een knop, waar dan opstaat "Nieuw lid toevoegen", waar dan een venster verschijnt.

Meer info, mail terug

Volgens mij bedoelt ie hoe je de data indeelt in het tekstbestand. (zodat je weet hoe je het moet inlezen)

Stel dat je geen vast aantal regels hebt dat bij een gebruiker hoort. Dan moet je een bepaalde opmaak hebben om toch alle regels in te lezen.

Stel dat je de volgende opmaak zou gebruiken:

[user]
Jan Beton
Betonstraat 20
6666 XP
Amsterdam
[/user]
[user]
Johan Janssen
Kerkstraat 20
6666 HC
Amsterdam
[/user]

Dan zou je iets zoals het onderstaand voorbeeld kunnen gebruiken om de gegevens eruit te halen. Op dit moment schrijf ik de gegevens alleen maar naar het scherm toe.

Code:
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <string>
using namespace std;

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
	char lijn[100];
	string regels[100];
	int index = 0;

fstream input;
	input.open("D:\\zooi\\namen.txt", ios::in);
	while(!input.eof()){
		input.getline(lijn, 100);
		regels[index] = lijn;
		index++;
	}

for(int i = 0; i < 100; i++){
		if(regels[i] == "[user]"){ 
			for(int j = 1; j < 10; j++){
				if(regels[i + j] != "[/user]"){
					cout << regels[i + j] << endl;
				} else {
					cout << endl;
					break;
				}
			}
		}
	}
	system("pause");
	return 0;
}

Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoelt ie hoe je de data indeelt in het tekstbestand. (zodat je weet hoe je het moet inlezen)

Stel dat je geen vast aantal regels hebt dat bij een gebruiker hoort. Dan moet je een bepaalde opmaak hebben om toch alle regels in te lezen.

Stel dat je de volgende opmaak zou gebruiken:

[user]
Jan Beton
Betonstraat 20
6666 XP
Amsterdam
[/user]
[user]
Johan Janssen
Kerkstraat 20
6666 HC
Amsterdam
[/user]

Dan zou je iets zoals het onderstaand voorbeeld kunnen gebruiken om de gegevens eruit te halen. Op dit moment schrijf ik de gegevens alleen maar naar het scherm toe.

Code:
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <string>
using namespace std;

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
	char lijn[100];
	string regels[100];
	int index = 0;

fstream input;
	input.open("D:\\zooi\\namen.txt", ios::in);
	while(!input.eof()){
		input.getline(lijn, 100);
		regels[index] = lijn;
		index++;
	}

for(int i = 0; i < 100; i++){
		if(regels[i] == "[user]"){ 
			for(int j = 1; j < 10; j++){
				if(regels[i + j] != "[/user]"){
					cout << regels[i + j] << endl;
				} else {
					cout << endl;
					break;
				}
			}
		}
	}
	system("pause");
	return 0;
}

Als ik het wil debuggen, geeft hij een foutmelding dat het bestand testcode.exe niet bestaat.

Dan doe je het waarschijnlijk verkeerd. Als je geen .NET gebruikt, dan moet je 'int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])' ook nog even vervangen door 'int main()'.

De code doet het in ieder geval wel. Ik heb het hier getest.

Dan doe je het waarschijnlijk verkeerd. Als je geen .NET gebruikt, dan moet je 'int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])' ook nog even vervangen door 'int main()'.

De code doet het in ieder geval wel. Ik heb het hier getest.

Ik zet de code in C++ en dan doe ik debug blablabla.

Ik heb op de computer .net 1.1 en .net 2.0

Raar... als ik hem hier in C++ plaats, dan doet ie het gewoon. ;)

Start VS.NET 2005 -> New -> Project -> C++ -> Win32 Console Application;

En dan de code plaatsen. (je moet wel even de lokatie van namen.txt veranderen naar hetgeen jij gebruikt.)

Dan kun je zonder problemen het programma uitvoeren.

Raar... als ik hem hier in C++ plaats, dan doet ie het gewoon. ;)

Start VS.NET 2005 -> New -> Project -> C++ -> Win32 Console Application;

En dan de code plaatsen. (je moet wel even de lokatie van namen.txt veranderen naar hetgeen jij gebruikt.)

Dan kun je zonder problemen het programma uitvoeren.

Hij werkt nog steeds niet.

Als ik op debuggen klik, geeft hij weer de melding, 1 failed en dan hij blabla.exe niet kan vinden

Stuur je mail maar via een PB. Dan stuur ik je het werkende project op.

Groeten,
Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan