vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

glasman

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
ik wil afbeeeldingen van mijn word document naar mijn afbeeeldingen versturen of jpg maken maarweet niet hoe dat moet (oja ik heb word 98)

wie kan mij helpen

Op de afbeelding rechtsklikken en kiezen voor Opslaan Als?
p.s. dit heeft volgens mij niks te maken met programmeren en/of HTML toch?

ja wel want ik ben bezig met een website te maken

maar kan geen afbeeldingen uploaden

In de HTML-pagina waar je een afbeelding / foto in wilt hebben moet je gewoon de code neerzetten en verwijzen naar of een afbeelding / foto op het internet al ( eindigend op .jpg, .bmp of een andere extensie, wel directe link dus naar afbeelding ) of naar een foto / afbeeldin die op de FTP-server in dezelfde map staat.

Alles uploaden gaat met een FTP-programma als FileZilla, heb je wel de FTP-gegevens zoals FTP-server, gebruikersnaam en wachtwoord van je host nodig.

Ok, even simpel:

Je hebt 1 fotobestand ( .jpg of .bmp vaak ) en je hebt 1 HTML-pagina.
Dan zet je in die HTML-pagina ( ik weet niet welk programma je gebruikt ) de code voor afbeeldingen ( de code IMG, hier de complete uitleg.
Daarmee kan je verwijzen naar een afbeelding of foto die ook geupload is naar het internet. En met src="plaatje.jpg kan je aangeven waar het bestand is.

Bij dat '' plaatje.jpg '' moet je de hele link zetten naar de afbeelding, dus bijvoorbeeld '' http://www.voorbeeldsite.nl/afbeeldingen/afbeelding.jpg '' of alleen '' plaatje.jpg '' als dat plaatje.jpg dan in dezelfde map geupload is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan