Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Ik heb vanmiddag een laptop gekocht en er stond bij 160Gb harde schijf.

Maar nu zie ik op m'n laptop bij : Computer , dat hij maar 75 Gb ofzoiets op het C Station heeft staan en 73,5 Gb op het E Station ofzoiets.

Moet je dus die 73,5 en 75 Gb optellen of telt alleen het aantal Gb op je C schijf ? :thumb:

Ik heb vanmiddag een laptop gekocht en er stond bij 160Gb harde schijf.

Maar nu zie ik op m'n laptop bij : Computer , dat hij maar 75 Gb ofzoiets op het C Station heeft staan en 73,5 Gb op het E Station ofzoiets.

Moet je dus die 73,5 en 75 Gb optellen of telt alleen het aantal Gb op je C schijf ? :thumb:

Bij de winkel bedoelde ze dat die 160GB ingedeeld is over 2 HD's.

Ow oke maar ik heb dus wel degelijk dan in totaal 160 Gb op m'n harde schijf? :D

Of eigenlijk twee partities, want er zit toch echt maar 1 harde schijf in de laptop. En die schijf is opgedeeld in twee partities. Op die manier kan je de windhoos hd een beetje schoner houden door overig spul als film, foto's e.d. op de andere partitie te parkeren.

oh .. want je hoofd harde schijf is toch het C station he?

Meestal is c: inderdaad de schijf/partitie waar windhoos op staat.

Ow ;p

Maar heb ik dan in feite 160 Gb of alleen die 75 Gb die op het C station staat?xD

Je hebt uiteraard beide!

Als het goed is is je andere schijf gewoon toegangkelijk en kan je daar mappen op plaatsen en dergelijke. Ik zou zeggen klik em eens aan en kijk wat er gebeurd. Kan zijn dat die nog geformateerd moet worden, kies dan voor ntfs en snel formateren. Imemers er staat nog niets op.

Meestal heeft die schijf de letter D: of in jou geval misschien e: Al is dat bij mijn weten meestal de dvd/cd drive.

Ow er staat zo :

Schijf C: (Vista) 57 Gb beschikbaar van de 75

Schijf E: (Data) 68 Gb beschikbaar van de 73,5 ofzo

En allebei bij bestandssysteem : NTFS

Nou, dan is er niets loos toch?

Je hebt je 160gig en een neiwue laptop. Ik zou zeggen, have fun!

En als je vraag is opgelost, klik dan rechtsondr even op "vraag is opgelost" :thumb:

Ow oke bedankt man :thumb:

Sorry , het is de 1e x dat ik een laptop koop (en het is dan ook nog is een windows Vista) terwijl ik al jaren een gewone PC had met Windows XP ;p

Dus het is allemaal nog wat zoeken maar komt wel goed :D

iig bedankt man :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan