vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
soms zie je by malwaredomainlist.com namen zoals zeus vs trojan/zeus conf file/zeus dropper.trojan is een virus maar wat is zeus en dropper?nog zoiets malware calls home?.alvast bedankt..

trojan is een manier van infectie. Zeus is een botnetwerk. dropper is een infectie die als functie heeft andere malware binnen te laten/activeren.

Zeus.dropper.trojan is een trojan infectie die zeus achterlaat/binnenlaat in het systeem

trojans zijn overigens geen virus. Een virus is een infectie die zich verspreid zonder tussenkomst van de gebruiker. Een trojan is een infectie die een gebruiker zelf binnenhaalt door actief een file te openen / een link te klikken / etc. Hoewel de naam nog populair is, zijn virussen nog maar een zeer klein deel van infecties. Het overgrote deel van infecties wordt tegenwoordig veroorzaakt door de gebruiker zelf via trojans

trojan

thx voor de uitleg.dat weet ik dan ook al weer:thumb: ik draai comodo firewall met d+ op myn pc en als av gebruik ik panda pro 2012.zou het kwaad kunnen als ik myn beveiliging wil testen met malware links maar dan in sandboxie?ik heb ook wel virtual pc maar is zo traag. hartelyk dank

tja, ik gebruik zelf ook een virtual server en sandboxie. Op 32 bit systemen gaat dit vaak goed. 64 bit systemen zijn wat moeilijker dicht te timmeren. Overigens heeft de ontwikkelaar van sandboxie altijd aangegeven dat als iemand specifiek sandboxie wil ontwijken hij dat waarschijnlijk niet kan stoppen. Ontsnappen uit een VM met een processor die dat ondersteund is een stuk moeilijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan