vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Berichten
165
beste...myn pc is sinds gisteren zeer traag:shocked: heb al gescant met mbam en avast maar pc lykt schoon te zyn ! kan ik misschien het register eens onder handen pakken?zoja welk pogramma kunnen jullie me aanbevelen?ik draai windows 7.hartelyk dank...
 
ccleaner is op zich een goed programma hiervoor. Let echter wel op dat je niet van alles aan gaat klikken (bv. in het register) om te verwijderen, dan worden de risico's, dat je de situatie verergert, namelijk een stuk groter. Gewoon het programma standaard laten scannen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ccleaner :

Download : Klik
Rechtsboven de witte pijl in het groene vierkant (download latest version)

Ok dan.

Handleiding :

Installeer Ccleaner. (Sluit het progje af als het na installatie gelijk start)
Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan