Vraagjes over domeinnaam registreren e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Claud78

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo!

Ik ben een eigen bedrijfje op aan het starten, maar heb een paar vraagjes waar jullie misschien antwoord op kunnen geven;
Wanneer ik een domeinnaam laat registreren, blijft deze naam dan altijd van mij of is het zo dat wanneer ik besluit over te stappen naar een andere host, de naam bij mijn oude host blijft?

Wanneer ik een domeinnaam laat registreren, wil ik daar een info@ mailadres gaan gebruiken. Aangezien mijn bedrijf startende is, zal het qua mail nog wel even rustig blijven. Hoeveel gb zal ik minimaal nodig hebben?

In eerste instantie zal mijn website nog maar 1 pagina gaan bevatten. Hoeveel gb moet ik hier minimaal voor hebben?

Bedankt alvast!

nee meerst een goedkope host
registreer je naam je kan altijd bij een host uitbreiden.
je registratie blijft van jouw tot je zelf besluit om hem opte zeggen . dan pas wordt de naam weer vrijgegeven denk er wel aan zolang je hem wil hebben betaal je er ook voor
www.4youhosting.nl bv

Ik host zelf bij ServerFFS daar kan je zelf je Diskspace en bandwith kiezen. Zeer goedkoop en 24/7 service.

Daar kan je een domeinnaam laten registreren en natuurlijk een hosting kopen.

Een hosting is waar je al je bestanden zal uploaden om dan zichtbaar te maken aan de mensen. Een domeinnaam kan je koppelen aan je hosting, dit wordt daar automatisch gedaan.

De diskspace zal ik nemen op: 10 GB. Dit is vrij genoeg als je alleen .php, .html en .css op zal laten plaatsen. Als je e-mail wat beginnend is en niet veel zal binnenkomen zal 10GB dan uiteraard genoeg worden. Als je bedrijf meer e-mails zal gaan ontvangen (bijv. 20 per dag) zal ik toch wel gaan voor 25 - 35 GB, want een goed opgestelde e-mail met foto's, en veel tekst is al snel 10 MB. Dit kan je uiteraard zelf kiezen.

Hopen dat je hier iets aan had :)

Hi,

Domeinnamen staan compleet los van een hosting. Uiteraard zijn er hosts die paketten aanbieden, maar in principe staat een domeinnaam op jou naam (...), en kan je deze laten 'doen' wat je maar wilt.

Over hoeveelheid schijfruimte kan ik helaas niets uit ervaring zeggen.

Nu, ik ga hier ook even een hosting aanraden: http://hostingdiscounter.nl. Hun site ziet er mischien een beetje... oranje... uit, maar ik ben heel erg tevreden met de service - en helemaal de prijs.

Even een voorbeeldje: ik heb mn domeinnaam daar gekocht voor 9 euro per jaar. Een maand later heb ik er een hostingpakket aan 'vaastgebonden' - en betaal nu dus naast die 9 euro per jaar, 2,5 euro aan hosting.

Bij deze/dit hosting(pakket) zitten ook onbeperkt pop-accounts, en je kan zelf heel makkelijk email-accounts aanmaken, veranderen, etcetera.

Als na een tijd blijkt dat je te weinig bandbreedte/schijfruimte hebt, kan je dit gewoon zelf toevoegen (je betaalt dus meer per maand).

Mocht ik willen veranderen van host, kan ik gewoon mn domeinnaam overzetten naar een andere host.

De service is overgens ook erg goed.​

Nu, eigenlijk maakt het niet zo veel uit welke hosting je neemt; je moet zelf maar een leuke uitzoeken. Pas wel op voor lange contracten! (hosting contracten).

Dit zijn mijn ervaringen in ieder geval :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan