Vraagjes over een programma van deze website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamanthaGreen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
3
Hallo allemaal!

Laat ik mezelf even voorstellen, Ik ben Samantha :).
Ik heb dit forum nu al een aantal keren gebruikt om antwoord op mijn vragen te vinden en tot nu toe ging dit perfect!
Nu ben ik echter bij een vraag aangekomen die nog niet beantwoord is op dit forum.
Ik heb nu net dus een account aangemaakt en ik wil de vraag zelf stellen.
(Het was wel even zoeken voor ik wist hoe dit in elkaar zat!)

Een aantal weken geleden heb ik vanaf deze link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/685727-Encyclops-1-3 het programma Encyclops gedownload.

Dat werkt opzich erg goed alleen heb ik nu een aantal vraagjes.

1) De pc waar het nu op draait wil ik verkopen, hoe verwijder ik echt alle contacten? Ik wil niet dat ze straks nog iets terugvinden. Iemand had het over formateren, hoe doe ik dat?

2) Als ik de database eerst exporteer en dan leegmaak, maakt Encyclops dan de ge-exporteerde database ook leeg?

3) Op mijn moeders pc doet Encyclops het niet, hij start gewoon niet op. De fout snap ik niet. Er komt in ieder geval niets.
4) Waar staat User ID voor? en waarom kan ik dat niet aanpassen.

Verder werkt het perfect :)
 
Welkom op het forum :)

Ik denk dat je deze vraag het beste aan de maker zelf, MasterMindzh, kan vragen.
Ik vraag 'm wel even of hij hier naar wil kijken ;)
 
Bedankt voor de e-mail joz :) had hem anders zeker gemist.

@TS

Allereerst raad ik je aan om versie 1.5 te downloaden (de laatste) van www.encyclops.mi-soft.nl(de nieuwe website).


vraag1:
Als je Encyclops geinstalleerd hebt met de installer kan je hem daarmee gewoon verwijderen en dan verwijdert hij alle contacten mee.
Formateren is het leegmaken van de gehele harde schijf in een pc, dit zou ik dus niet doen als je niet weet hoe je windows opnieuw moet installeren.

Als alternatief kan je de gehele database leegmaken (ctrl+shift+DEL, of je kan naar extra > database leegmaken.

Als 3de optie kun je nog onderin (in het grafische weergave gedeelte) het eerste contact aanklikken en de DEL knop ingedrukt houden, Encyclops zal ze dan 1 voor 1 verwijderen.

vraag2:
Bij het exporteren van de database word een perfecte KOPIE gemaakt op de locatie van Uw keuze. alle verdere veraderingen (en dus ook de database leegmaken) worden gedaan in de database die aan encyclops gekoppeld zit.
(die database staat in de map "Database" in de installatiemap van Encyclops)
De geexporteerde database zal dus niet gedelete worden :D

vraag3: Dit probleem zal hem liggen in 1 van 2 dingen.

1. als je de installer hebt gedownload en hij installeert niks dan ligt het probleem bij de windows installer. (die moet je even updaten naar de laatste versie) *klikje*

2. Je mist de .net framework die nodig is om Encyclops te kunnen draaien (versie 2.0) in dit geval raad ik aan ook die naar de laatste versie te updaten. *klikje*

vraag4: User ID is een identicatie nummer voor de database. je zal zien als je een contact toevoegd dat deze dan steeds 1 hoger word. Dit veld hoort niet aanpasbaar te zijn. :D

Als laatste wil ik je nog bedanken voor het gebruik van Encyclops, als je verdere vragen hebt dan kan dat uiteraard via dit forum of op www.encyclops.mi-soft.nl/Contact.html
 
Laatst bewerkt:
@mastermindzh:
De laatste link in je bericht is niet goed.
Het woordje contact hierin moet met een hoofdletter C.
 
Dank u allen vriendelijk. :love:

Ik ga aan de gang met de links en dan zal het verder allemaal wel lukken!

tot de volgende keer xx
 
Laat je even weten of het gelukt is? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan