Vraagjes over macbook

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik ga binnnkort waarschijnlijk aan het werk.
En ik wil al redelijke tijd over op een mac computter.
Nu leek mij de macbook wel een mooi dingetje, ik heb eens een beetje zitten kijken op de site van apple, en op marktplaats enzo.
Waarschijnlijk ga ik voor een 2de hands, mede omdat ik nog nooit een apple pc gehad heb en ik niet zeker weet of het me bevalt.
Ik ga er vanuit van wel, maar desondanks lijkt me een macbook een mooie start.

Nu is mijn vraag, ik zie veel macbooks van 2007, 2008 enzo staan, nu is mijn vraag....op de apple site zie ik dat het snoer doormiddel van een magneet zit, zodat je laptop niet van tafel gelopen kan worden, dit vind ik zelf echt heel erg handig, aangezien ik het nogwelleens heb dat ik de laptop van 1 van me zussen bijna van tafel loop enzo.
Is dit bij de oudere modellen ook al zo?

En het sluiten en vastklikken van de laptop gaat tegenwoordig ook met een magneet, is dit bij de oudere modellen ook al zo?

En ook wil ik graag weten, wat jullie adviseren voor een 2de hands macbook, en waar ik op kan letten en wat handig is om op te letten!

Mvg ricie

Goeiedag!

Bij de oudere modellen rond 2007/2008 zou het erin moeten zitten. Eerder dan 2006 daarintegen niet.

Daarnaast kan je voor tweedehandse Mac's kijken op www.tweedehandsmac.nl of gewoon weg Marktplaats. Maarja, bij een tweedehands Mac weet je het maar nooit he. Dat ligt allemaal aan de verkoper.

Toch zeker wel een aanrader om een Mac te kopen!

Mvg,

Dopperwtjuh
Stagiair Appledealer Digit@@l Prinsenbeek

r komt nog een vraagje in me op, ik zie verschillende staan, waaronder met unibody behuizing, wat is het verschil tussen deze, en de zegmaar "normale" behuizing??

Unibody = behuizing uit één stuk

Die zijn recenter

Om jezelf een idee te geven omtrent tweedehands richtprijzen kan je eventueel kijken op Macnews.de. Bij Marktplaats moet je altijd heel voorzichtig zijn met
handelen. Als de prijs te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook wel. Bij Tweedhandsmac is dat al een stuk minder. Als je een tweedehandsmac koopt, vraag dan altijd om een aankoopbon. Dan weet je "bijna" zeker dat hij legitiem is gekocht. En kijk voor een tweedehands bij je in de buurt. Dan kan je hem zelf op halen en bekijken.

Groet, Peter

Laatst bewerkt:
macfreak64 bedankt voor je tips!
Ik was zoizo al van plan om als ik er 1 koop hem te gaan ophalen.
En bedankt voor de lijst met de richtprijzen, vindk erg handig!
Als er nog meer mensen zijn met tips, hoor ik dat graag

Ik zit nu sinds een aantal dagen tog te overwegen om als ik het geld heb een nieuwe te kopen.
Kunnen mensen mij hun ervaringen met macbooks, en apple pc's vertellen?
Want, een nieuwe lijkt me een stuk handiger en prettiger, maar ik vind 1000 euro wel erg veel voor een computter.
En ik ben bang dat ik het na een week of 2 miss helemaal niks vind.
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag!

Rice, ga naar de MediaMarkt of een andere winkel waar ze Macs verkopen. Probeer het eens uit.
Ik zou niet zonder mijn Appletje kunnen. Ervaring met Mac heb ik genoeg. Die met Windows ook wel. Ik ben thuis systeembeheerder.
Zowel mijn vrouw als mijn kind hebben allebei een Windows computer.
Als je een Mac koopt, moet je niet als Windows denken. Je moet er met de volle overtuiging aan gaan beginnen.
Vergeet niet dat je met een Mac wel 5 tot 7 jaar doet. Je kan daar naast ook nog steeds Windows of desnoods Linux draaien d.m.v. Bootcamp.
En virtueel met Virtualbox, Parallels en VMWare Fusion. Als je in Almere had gewoond, had je zo bij mij kunnen kijken of het was voor jou is. Een Mac kopen is niet zo maar wat. Het is een weloverwogen beslissing. Als je er voor gaat, ga je met de volle overtuiging. Ben je Windows zat? Ben je de BSOD zat? Wil je echt wat anders? Als je die beslissing hebt genomen is er 1 ding waar je jezelf op moet voorbereiden. Slapeloze nachten. Want je ontdekt zoveel nieuwe dingen die je uit wilt proberen.

Succes met je beslissing.

Groet, Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie peter!
Met de tips ga ik proberen iets te doen, en wat je zegt, bij mediamarkt proberen, hebben meerdere mensen gezecht.
Nu heb ik zo iets, van bij media markt kan het heel interresant zijn, en leuk, maar daar zit je miss een uurtje erachter, maar ik ben dan altijd zo bang dat ik het na een week of 2 a 3 zat ben, maar aan de andere kant lijkt me zo een apple echt geweldig!
En, dankje iniedergeval voor het aanbod het bij jou mogen proberen, helaas is het wel ietsje te ver om even daar heen te komen.
Als mensen nog wat te vertellen hebben, ervaringen willen delen, of tips willen geven ben ik daar heel blij mee!

Een soort van gewenningsperiode heb je altijd, Ricie! Dat is met alles zo. Dat heb je al met een nieuwe kleding of nieuwe schoenen. Het is ook een soort van angst die je jezelf aanpraat. Het is net een sprong in het diepe.
Als je zo impulsief bent om te bang te zijn om een stap te maken, zal je altijd die angst houden.
Ik wil de komende weken een iPad kopen! Is voor mij helemaal nieuw. Zal ik hem wel of niet kopen.
Is wel heel veel geld. Ik heb nu dat geld tot mijn beschikking. Ik zat ook al over een tweedehands Macbook te denken.
De vraag is: "Wat ga je er mee doen?". Is het je geld wel waard. Ik ben daarna eens gaan rondkijken.Ik kwam tot het besluit dat ik die iPad ga gebruiken voor de vergaderingen die ik heb. Voor dingen uit te werken. Notities te maken. Maar vooral om er lekker mee op mijn bed te zitten om te surfen op het WWW. Een Macbook is dus voor mij niet nodig. Ik doe de grote dingen toch op mijn iMac. Het is een keuze die je maakt. Zoals zoveel keuzes die je maakt in je leven moet je dat doen, wat je hart je ingeeft.
Ik zag dat je fotografeert! Wil je dat meer gaan uitbreiden? Wil je je foto's makkelijk beheren? Wil je ze onderwerpen aan wat
knutselwerk? Maak het jezelf niet te moeilijk door alles maar uit te stellen. Over een paar weken kan je weer helemaal anders denken. Je kent nu mijn standpunt. Je zal die ook van Windows gebruikers kennen. Maak je eigen keuze. En laat je niet beïnvloeden door wat ik of andere zeggen.

Groet, Peter

P.S.: Ik lijk wel een filosoof:D;) Hahahaha

Peter nogmaals bedankt, ik weet dat er overal een gewennings periode aanzit.
Ik kan wel wa tmet je reactie gelukkig!, fotograferen?, ja daar wil ik zeker mee verder!, momenteel doe ik alleen aan 112-fotografie maar eigenlijk wil ik verder gaan met fotograferen zoals natuur fotografie, en ja, ik heb idd gezien en gehoort dat een mac ook een super ding schijnt te zijn voor je foto's op te zetten te ordenen, en te bewerken enzo.
iniedergeval weer bedankt voor je reactie!

Graag wil ik jullie ervaring en advies over het kopen van een nieuwe of 2dehands.
Ik ben sinds een week of 3 aan het werk, maar zit heel erg te twijfelen of ik een nieuwe macbook koop of een 2dehands.
Wat is jullie mening hierover, wat zouden jullie doen, en waarom, en wat adviseren jullie?

Een Mac blijft altijd redelijk zijn waarde houden dus erg veel prijsdaling met een tweedehands denk ik niet dat er is.
Enige dat je dan krijgt is dat je qua hardware achteruit gaat.

Persoonlijk zou ik voor een nieuwe kiezen omdat je dan sowieso 2 jaar Europese garantie hebt (Consuwijzer)

Daarnaast heb je dan de meest recente hardware.

Wellicht kun je zelfs via je opleiding korting op de aanschaf van je Mac krijgen.

Dat studentenvoordeel gedoe gaat er voor mij niet inzitten zo te zien, wat ik begrijp uit de site van apple is dat je 18 jaar of ouder moet zijn, en studerend, en ik ben pas 15 hoop over een jaar genoeg geld bij elkaar te hebben maximaal!

Wat ik me ook zat te bedenken, een macbook, is tog maar 13(,3 als ik het goed had) inch?, nu heb ik geen flauw idee hoe groot 1 inch is, want me ouders zeggen dat het een redelijk klein beeldschermpje gaat zijn wat erop zit, dus hoe zit dit?

De gewone MacBook is inderdaad enkel in 13,4 inch.
De MacBook Pro's zijn er in 13,3", 15,4" en 17 inch.

Ik vond 13,3" redelijk klein maar dat kwam omdat ik thuis 2x 22 inch schermen heb staan.

Als je twijfelt kun je het beste naar een Apple Store of Media Markt gaan.
Daar hebben ze alle modellen staan en kun je zo zien of je het te klein vindt.

Laatst bewerkt:
ok, dankje dan weet ik waar ik een keer heen moet als ik het geld een beetje bij elkaar begin te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan