Vraagjes over upgrades van mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismailtar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Hoi iedereen,

Ik heb al een half jaar een nieuwe pc maar ik wil een paar componenten upgraden. Ik wil graag een intel core i5 in mijn pc hebben maar kan dat zomaar. Moet ik eerst kijken of het er in past en of mijn systeem dat aankan of kan ik er meteen een bestellen en installeren.

Deze vraag geld ook over een nieuwe videokaart. Ik wil graag een goede videokaart dus kan iemand er een aanbevelen. Ik wil graag games spelen en hd films bekijken.

Mijn pc is een acer X3910
Processor: Intel Pentium E5500
Werkgeheugen: 4gb DDR3
Harde schijf: 640gb
Videokaart: Intel GMA X4500

Alvast bedankt

je moederbord moet een intel chipset hebben en de nvidia geforce GTX 480 is een goede video kaart je kan ook de 580 of de 590 nemen maar die zijn wat duurder

Dus de vraag is: Wat voor moederbord heb je? Ook raad ik je aan als je een i5 gaat kopen dat je een aparte cooler er bij neemt.
Niet die standaard box cooler. Ik het op het moment een Intel core i5-2500k met de ATI Radeon 6850HD draaien.
Werkt top deze combo. kan tot nu toe elk spel op high definition aan. dus een echte aanrader.
i5 = +- 180 euro
Videokaart = +- 130 euro.

Ik hoor van je!

Topic verplaatst van processor/koeling---->aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

Hoi iedereen.
mn budget voor videokaart is 200 euro. Dus als iemand voor die prijs een hele goede kan noemen dan zou ik dat erg waarderen.
Kunnen jullie dan ook een goeie koeler noemen die bij de i5 past.

Oh en mijn moederbord is een Acer WG43M dus kunnen jullie ff kijken of daar een intel core i5 in past en een goede videokaart voor 150 euro

Laatst bewerkt:
cooler master heeft goede koelers.
de coolermaster V8 is een hele goede koeler.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even opletten: voor vervanging van de processor naar een i5 zal je ook een nieuw moederbord moeten aanschaffen! Tevens vermoed ik (weet het bijna zeker zelfs) dat de voeding niet toereikend is voor een game videokaart en dat deze tevens vervangen zal moeten worden in dat geval.

@K1pje
Waarom zou ik een nieuw moederbord nodig hebben, past de i5 niet ofzo
En over de voeding hoeveel heb je nodig voor een ATI Radeon 6850HD en waar kan ik mijn huidige voeding zien

Inderdaad, de i5 heeft zegmaar een andere aansluiting (socket genaamd), en past dus niet op je moederbord. Huidige voeding kan je alleen bekijken door de kast open te maken en de stikker op de zijkant te bekijken ;)

Ik heb gezien dat ik een 775 LGA socket heb
Kent iemand een goede processor die hierbij past.

Laatst bewerkt:
De snelste cpu's voor dat socket zijn de Q9x50 quadcores, de Q9450 & Q9550 zijn 2dehands nog wel op de kop te tikken voor 120-140 euro. Maar je kan je ook afvragen of je dat geld erin wil stoppen uiteraard.

ligt er een beetje aan over welke serie i3 en i5 wij het hebben

de Sandy bridge i3 2100 en i5 2500 maken gehakt van de Q9550
maar dat maakt de Q9550 zeker geen slechte cpu deze gaat zeker nog een aantal jaar mee ook voor gamers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan