vraagjes over voeding 80 plus gold en en efficiëntie, plus andere voeding vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelx19

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
ik wouw weten wat dit betekend voor de voeding soms zie ik zilver soms gold en ik weet gewoon niet wat dit betekend
ook zie ik efficiëntie staan en dat is altijd verschillend en ik weet ook niet wat dat betekend
ik moest een +600W voeding hebben en ik zag er een van 730 met 72% efficiëntie
betekend dit 72%*730W dat die maar 525.6W leverd of zit ik verkeerd?

ik heb echt geen idee:confused:

thx snelle reaktie maar hoe zit dat nou met die gold silver en copper dat ik vaak op voedingen zie.

edit: is het ook beter om er iets meer in te steken dan het minimum en zo ja hoeveel?

Laatst bewerkt:
6+2 pin vraagje en wattage en de veiligheid

ik wil dus mn eigen com bouwen en in wil er nu een gtx 570 in zetten en die heeft 2x 6 pin nodig maar ik wil er later nog eentje bijzetten dus dan heb ik 4x 6 pin nodig.
ik heb dus een voeding gevonden waarop staat 4x 6+2 pin
betekend dat ik een 6+2 pin aansluiting ook kan gebruiken als 6 pin?

ook heeft die kaart 550w nodig maar zijn er andere onderdelen die nog meer nodig hebben?

het is een goedkope psu die veel wattage levert maar er ontbreken dingen als onderspanning, oververhitting en dat soort beveiligingen ik het dan een goed idee om toch te kopen?

Hoi

Die 6+2(8) kan je gebruiken ja.Bijven dus 2 pins loshangen.
Die aanbevolen 550w zal voor een totaal systeem gelden.De kaart zelf vraagt ongeveer 220 bij volledige belasting.
Welke voeding heb je het over??Merk ,type?

Laatst bewerkt:
ow ja nu ik dat heb gezien red ik het makkelijk met die voeding.
ik wou in de toekomst toch nog een gtx 570 bijzetten.

worden verbruikers opgeteld

als mijn voeding 700w leverd en de grafische kaart verbruikt 600w betekend dat dan dat er nog maar 100w over voor de andere onderdelen

want ik wou in de toekoms 2 gtx 570 sli in zetten en dan moet ik meschien 1500w voeding hebben?

Goedemiddag,

Denk dat 600 watt voor de kaart wat veel is zie hier en inderdaad je kan het z'n beetje wel bij elkaar optellen.

wat is kabelmanagement?

bij de ene voeding zie ik dat wel staan en bij de andere niet.
maar wat betekent het?

Kabelmanagement is een verzamelterm voor een hele lading hulpmiddelen die het mogelijk maken om de bekabeling netjes weg te werken / op te ruimen.

Je moet hierbij denken aan gootjes, haakjes en andere slimme trucjes om de kabelboom overzichtelijk te houden. Een must is het overigens niet, want in veel gevallen kunnen tie-wraps al wonderen verrichten. Wel wordt het een must als je een systeem gaat bouwen waarbij design een belangrijke rol speelt. Een volledige transparante behuizing met overal kabels ziet er bijvoorbeeld niet uit.

genoeg voeding?

ik ga voor een preformance pc en ik wil er dus best zware onderdelen in stoppen maar ik weet niet of een voeding van 750w 85% genoeg is voor 2x gtx 570 sli en een intel i7 2600k

iemand zei me dat ze tegenwoordig overdrijven met voedingen maar ik wil toch zeker zijn

ik had nog een andere gezien van 900w 86% maar ik weet niet of dat echt nodig is

Volgensmij was die persoon ik :evil:

Tja, je kan een zwaardere voeding nemen. Maar zoals je in die link zag, zoveel verbruik is het niet. De 2 kaarten samen verbruiken 410 watt, dan heb je nog 340 watt over voor overige zaken.

Measured power consumption

1. System in IDLE = 218W
2. System Wattage with GPU in FULL Stress = 578W
3. Difference (GPU load) = 360W
4. Add average IDLE wattage ~ 50W
5. Subjective obtained GPU power consumption = ~ 410 Watts

Ze gebruiken hier de i7 965 die 130 watt gebruikt, de 2600k toch maar 95? Scheelt alweer 35 watt. 578 - 35 = 543 watt totaal systeem. Dan zit je er nog 200 watt onder. Volgensmij hoef je je geen zorgen te maken.

ok maar als mijn com te wijnig stroom heeft sleep ik je voor de rechter :p
maar bedankt dan. :thumb:

Laatst bewerkt:
sata aansluitingen op voeding?

ok ik heb nu al een boel vragen geseld hoe ik de juiste voeding moet kiezen en hier is de laatste.

ik ben op 2 voedingen uitgekomen
ze leveren bijde een goede 650w
maar de ene heeft 6 sata aansluitingen en de andere 9
waarvoor worden deze aansluitingen gebruikt zodat ik weet hoeveel ik er nodig heb.

https://www.alternate.nl/html/pcbui...ass=powerSupply&artno=TN7O51&cn=1&tn=BUILDERS

https://www.alternate.nl/html/pcbui...ass=powerSupply&artno=TN7AB3&cn=1&tn=BUILDERS

oh en bij dit forum stond dat je geen links van bedrijven mag gebruiken maar ik hoop dat deze niet uitmaakt. anders mogen de mods ze best verwijderen hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan