• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik heb enkele vraagjes...
Ik heb 2 verschillende werkbladen ingave.xlsb en samenvatting.xlm

vraag 1, hoe kan ik bij start werkblad samenvatting.xlm automatisch ook ingave.xlsb laten starten ?

vraag 2, hoe kan ik de 2de naam die automatisch ingelezen is bij het inlezen van een identiteitskaart onzichtbaar maken.
Bv. Jan Karel Denuil (karel mag weggelaten worden.)

vraag 3, hoe een 0 waarde of een blanco verstoppen bij volgende regel =[ingave.xlsb]samenvatting!A1

Alvast bedankt.

Ed

Vraag 2 is niet te beantwoorden zonder meer details; zo is het uiteraard belangrijk om te weten of de naam samengevoegd is in één veld, of dat het aparte velden zijn. Vraag 1: bij het openen van een bestand kun je een macro laten starten.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.Workbooks.Open "pad\samenvatting.xlsm"
End Sub

Vraag 3: verschillende mogelijkheden, maar je kunt in de opties van het werkblad aangeven dat je geen o-waarden wilt zien. Elke cel met 0 als uitkomst toont dan een lege cel.

Vraag1.

Open beide bestanden (en geen andere). Opslaan als workspace (in Excel 2010: tabblad 'View', optie 'Save Workspace'). Naam bijv. snb.xlw.
Bestanden sluiten.
Workspace openen: snb.xlw : beide bestanden worden geladen.

Laatst bewerkt:
een voorbeeld bestand (met fictieve namen) zegt meer dan 1000 woorden.

Ja alleen de voornamen

bv JAN FRANS als voornaam en dan in de volgende kolom DEWILDE als achternaam.

En je wilt steeds alleen de eerste voornaam?

PHP:
==left(a1;iferror(find(" ";a1)-1;len(a1)))

Laatst bewerkt:
Beste Snb,

Ik wil je methode om 2 bestanden als workspace op te slaan, toepassen maar ik vind de aangegeven opties bij het opslaan in de 2016-versie niet. Het is een Nederlandstalige versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan