vraagjuh over mijn mb ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellKeeper

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
goededag
ik heb een vraag juh k heb afgelopen keer een ddr2 ram strip gekocht van 1 gig en had er 512 erin zitten ma sinsdien als k online spellen speel en terug wisselt onder het spelen na windows geeft hij een raare fout melding aan zowvan dat er een probleem is na het schrijven na het geheugen en toen ik die 512 al1 erin had zitten had ik nergens geen last van
wat kan dat zijn

alvast bedankt voor de hulp

vriendelijke groeten maarten

Ik heb hier niet veel ervaring mee maar als ik het zo hoor lijkt het me logisch dat hij de kaart niet herkent of erkent ;) mss moet je kijken welk merk het is en naar die site gaan, misschien moet je wat downloaden of zow :)

mah het probleem is oowk nog mn pc laat het niet zien wat voor merken het zijn dan moet ik ze open maken ik heb de rm ram strips oowk alweer omgewisseld 512 in slot 1 en de 1024 na slot 2 k heb het ookw nog getes en ben nu van 3 of meer foutmeldingen na 1 gegaan ma tune up 2007 en aida32 zeggen bijde niks over de geheugen strips ma het gebeurt vornamelijk als k ctrl+alt+del druk om na windows te gaan en dan terug gaat na het spel dan komt de fout en dat heb bij allemaal mmorpg spellen (internetspellen) of de forums van die spellen zeggen ze dat het een pc probleem is ma als er nog handige tips zijn zijn ze van hartewelkom k ga het ff proberen om te kijken als er drivers ervoor zijn in iedergeval bedankt

PS: toen ik die 1024 ddr2 533mhg strip erin heb gedaan moet ik windows oowk opnieuw activeren en dat was ook nieuw voor mij en andere mensen die ik het verteld heb

Laatst bewerkt:
Ja, als je vraagt wat het kan zijn dan moet je in de handleiding van jou computer en anders die van het moederbord kijken. Hier staat in welk geheugen gecombineerd kan worden en in welke bankjes die dan moeten zitten. Ook staat daar in of er opties moeten worden aangepast in het bios.
Schrijf ons in ieder geval of je deze beperkingen kent en anders of het helpt. Het merk geheugen doet er niet toe, maar bijvoorbeeld of het gelijke groot moet zijn en of het enkelzijdig of dubbelzijdig is. Als je de mogelijke combinaties niet kent zou je eerst verder moeten gaan met alleen de 1 Gb geheugenkaart.

i kan geen 1 driver vinden k zoek me helemaal kapot ik heb een foxconn moederbord type: P4M800P7MB in in de gebruiks aan wijzingen zeg hij ook dat hij 4gig aan MB RAM onderstuint dus jah en de chipset zijn van VIA Apollo PT800 ik gebruik WinXP SP2 ma nergens zijn drivers te vinden ma als k gewoon een spel speelt op de pc heb ik nergens geen last van ma als k online ga een mmorpg ga spelen en ik ga dan wisselen na windows geeft hij de fout meldingen aan dit is de fout code:

De instructie op 0x00ac2d7e verwijst naar geheugen op 0x00ae3e44 De lees- of schrijfberwerking("read") op het geheugen is muslukt

en

De instructie op 0x011f2d7e verwijst naar geheugen op 0x0x012141bc De lees- of schrijfberwerking("read") op het geheugen is muslukt

Klik op OK om te programma te beëindigen

voor voor deze fout melding had k het spel al afgesloten

hopelijk hebben jullie wat meer aan deze info om mij veder te helpen in iedergeval bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
die drivers heb ik al op cdtjuh staan kwam ik net tegen srry en ook de VIA drivers ma doe heb ik allemaal geinstaleerd kan het mesgien zijn dat me geheugen niet smane werken kan ofzow op de forums van het spel mmorpg spel k weet nie of k de naam noeman mag :P
die zeggen we kunne juh niet veder helpen het ligt niet aan het spel ma aan juh pc en de pc winkel in de stad zeg wa k die strip gehaald heb zegt het ligt aan het spel dus ik word de heletijd van de kastjuh na de muur gestuurd uit muh hoofd heten de MB RAM strips Take MS en Apacer bijde DDR2 533Mhz take ms is 512 en de Apacer is 1024

en ik heb het onderzogt en het kan gewoon samen die MB RAM strip die ik gekogt heb moet gewoon werken geeft de site oowk een de zelfde pins enz. alles klopt ma wrm doet hij zow raar of ligt het dan tog aan het spel ?
hij gaf bij muh moederbord aan dat ik die strip en oowk precies de juiste hebben moets hebben ik snap er egt helemaal niks meer van

Laatst bewerkt:
Als je de reepjes echt in de goede bankjes hebt zitten, kijk dan nog eens goed in de bios of de opties over geheugen en de bankjes daar goed staan. Daar staat iets over de soort geheugen, of de bankjes bezet zijn en en dat het geen dual channel geheugen is. Je zou een geheugentestprogramma van internet moeten downloaden om terug te kunnen brengen naar de winkel als er aantoonbaar wat aan mankeert. Je zult dan een testrapport kunnen afdrukken en in de winkel kunnen ze een dergelijke test ook doen als ze dat willen. Dan moet je alleen het nieuwe geheugen gebruiken bij deze test. Wat ik bedoelde te zeggen was: Niet onnodig verder gaan met geheugen dat niet goed is. Als geheugen niet goed met andere te combineren valt zou ik er ook mee terug gaan naar de winkel want deze eigenschappen hadden zij moeten onderzoeken voor dat ze het gingen verkopen. Dat kan jij niet weten als je het koopt. Trouwens je mag hier best reclame maken.

in iedergeval bedankt voor de tip heb juh mesgien oowk nog een naam of een site waar ik die geheugen progie kan downlouden
het draaid namelijk om het spel flyff (fly for fun) dat is zow als k al zei een mmorpg juh downloud dan een setup die instal juh en dan kan juh op het internet spelen zoits van world of warcraft is het als k dan ctrl+alt+del druk dan geeft hij die fouten aan k been geen pc exper ma met aida32 geeft hij ookw geen gegevens aan over mijn MB RAM strips en oowk niet met tune up 2007
maar in iedergeval bedankt

Van Microsoft, beter kan haast niet. Deze controleert namelijk nog iets meer als alleen het geheugen zelf.

http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp

Over de bios instellingen vond ik op Helpmij de volgende tekst. Het kan aanvullende informatie zijn als je de fout toch daar zoeken moet. Het was trouwens een antwoord op een soortgelijke vraag.

Ga eerst eens in je bios kijken hoe de geheugen timings staan, zet deze op 'auto'(by SPD) als ze dat nog niet staan.
Kijk verder even of je de mogelijkheid in het bios hebt om 'reset configuration data' op enabled te zetten, hierdoor wordt bij de eerstvolgende herstart de hardware opnieuw bekeken en ingesteld door het bios.

@ HellKeeper.
Misschien even een kleine tip...
Probeer zoveel mogelijk ABN te schrijven, dat leest een stuk makkelijker, want het is allemaal erg moeilijk te volgen op deze manier.

Alvast bedankt.

k heb de test laten uitvoeren en er zijn geen fouten aan getroffen
ik heb ook de bios hersteld na de orginele waarden en gekeken als hij op auto (by SPD)
en dat stond hij al en bij de orginele waarden ook
me het probleem blijf ik als nog houden
is er nog wat aan te doen of licht het dan als nog aan het spel ?

en nog een vraag wat kan ik het als beste in bank 1 doen de orginele trip van 512 MB van Take Ms of de 1024 MB die ik bij gekocht heb van Apacer?
en wat zijn de voordelen of nadelen ervan de paragigi bij mij in de buurt waar ik die strip van Apacer van 1024 MB gekocht heb zegt maak niks uit klopt dat ook? ( want verkopen kunnen ze wel ma ze weten nergens wat vanaf :p )

en sorry voor mijn onduidelijke taal gebruik mn excuses hiervoor

Typen met de duimen spaart de wijsvingers.
Mooi dat je even in de bios gekeken hebt, dus dual channel staat ook niet aan? Het moet niet uitmaken in welke bankjes maar de eerste en derde eerst (de blauwe) en het slimste is de grootste in bankje 0 (A1). Ik heb hier een handleiding van een ander Asus P4 moederbord en er zijn nogal wat beperkingen. Er wordt sterk aangeraden om, bij uitbreidingen, het zelfde merk geheugen te gebruiken. Dat is alvast niet voor niets. Ook moeten ze dezelfde CAS Latency hebben. Dat heeft betrekking op het aantal klokcycli dat nodig is voordat de data beginnen te stromen nadat een opdracht is ontvangen (lage CAS latency is sneller dan hoge). Als één van de modules negen chips heeft (oneven), dan had je ECC- of pariteitsgeheugen moeten hebben. Als een van de modules acht chips heeft, dan heb je pariteitsgeheugen nodig. In jou handleiding zou je de beperkingen dus goed moeten lezen. Zou je echter problemen houden dan kan dat merk gewoon niet samen met wat je hebt en dat kun je best dat het gekochte geheugen verwijten. De winkel zou het moeten ruilen omdat ze iets verkopen dat veel mensen niet kunnen gebruiken. Hierbij nog één belangrijke opmerking, je hebt het geheugen drastisch uitgebreid. Dit werd goed getest. Ik neem aan dat Windows de nieuwe hardware detecteerde en installeerde. Daardoor zou het een fout kunnen zijn in de manier waarop die spelen denken hun tijdelijke bestanden te moeten plaatsen. Dat schijf cache waarop zij rekenen is nu mogelijk niet meer beschikbaar. Je zou zo een spel eens moeten herinstalleren. Begrijp ik dat je geen problemen hebt met internetten, office, foto's bewerken of met windows? Installeer die spelen dan eens helemaal opnieuw en denk er bij het dé-installeren aan dat je zeker ook het register schoonmaakt (hiervan wel even backup maken als zo een programma dat al niet doet). Defragmenteer de harde schijf ook even. Tenslotte: blijven er problemen en gaat het inderdaad slechts om bepaalde toepassingen, dan is er niets aan de hand en was jou computer daar gewoon te snel voor geworden.

in iedereval bedankt voor de tips ma ik heb maar 2 geheugenbanks dus het maakt niet uit welke op welke moet de 512 op 1 en de 1024 op 2?
en met windows en gewone pc spellen heb ik nergens geen last van.
toen ik die 1024 toevoegde is mijn systeem dratisch met snelheid toegenomen en bijde merken ondersteunen mij moederbord en zijn ook de juiste types meschien dat net zoals jij zij dat ze niet goed samen kunnen werken.
en kan ik mijn register schoonmaaken met tune op 2007 ?
daar heb je ook een register schoonmaak functie in.
ik voer dan meestal de Easy onderhoud uit is dat voldoende of zijn er andere programa's ervoor?
ik ga nog ff alles over mijn MB RAM strips nog is goed onderzoeken op internet en ik sluit zo mijn pc even af om te kijken voor de serie nummers van bijde strips.
ik wacht wel even met het spel herinstaleren voor ik antwoord heb op de vraag over het register schoonmaken want het spel laten patchen duur echt super lang zeker wel een volle uur

in iedergeval bedankt vriendelijke groeten maarten

PS: als ik iets meer weet over de MB RAM strips serie nummers enz.. dan plaats ik het gelijk.
en de winkel was paradigit waar ik ze gekocht heb heb ik in vorige bericht verkeerd geschreven sorry

dit zijn wat gegvens wat ik op internet gevonden heb toen ik de serie nummers na keek de serie nummers staan tussen haakjes
TAKEMS 512MB DDR2 PC533 240 Pin, Non ECC - CL4 (BD512TEC916A)

Apacer DIMM DDR2 1GB PC4300/533 64x8 CL4 (78.01G66.9KC)

Laatst bewerkt:
Nou, de probeerversie van Tune Up zal vast niet alles repareren. De easy onderhoudsfunctie zeker niet. Voor een goed begrip: Als je een programma weghaalt (de-installeren en wissen) zal er mogelijk nog van alles over instellingen in het register achterblijven. Je schrijft nu dat het veel werk is. Je wilt dus zeker weten dat niet de vorige instellingen gebruikt worden omdat die nog in het register stonden of dat er op een andere manier verkeerde informatie over het geheugen wordt gegeven.
Ik gebruik Registry Mechanic en heb altijd vele tientallen fouten hersteld en overbodige gegevens weggehaald terwijl er nooit wat mis ging. Hiervoor moet je natuurlijk wel registreren. Zoek anders even op internet maar deze programma's kunnen ook wel eens problemen geven. Een online scan raad ik beslist af want dat is alleen maar reclame voor programma's die niets voorstellen.
Het lijkt er op dat jou geheugen goed is en prima werkt. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk het zelfde kaartje gebruiken, daarom de grootste in het eerste bankje, Zo heb ik het in ieder geval eens ergens gelezen.
Is het installeren zo moeilijk Maarten? Ook zeker weer opnieuw in de kerkers beginnen zonder iets om een ander mee te kunnen slaan. Richt je dan eens op een gebruikers forum of de makers van het spel over hoe je de instellingen handmatig aanpast na een geheugenuitbreiding.

ok tnx voor de info ik ga het programatje opzoeken en downlouden
en ik heb de voledige ned stalige versie van tune up 2007 ma ik ga er met tune up wel mee achteraan

en over het spel ik hoeft niet opnieuw te beginnen alles staat opgeslagen op de servers van het spel denk ik :p want ik kan het ook op andere pc spelen ma het instaleren van het spel duurt al ong 30 min en de update's downloaden (patches) ong een uur maar dat maakt mij niet uit ik verlies tog niks uit het spel ma als er geen andere oplossings dan ga ik hem wel unstalle en opnieuw instaleren
ik weet niet of julie wat weten wat flyff is of een mmorpg daarom deze 2 linkjes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flyff de site met wat informatie over flyff

http://nl.wikipedia.org/wiki/MMORPG voor wat een mmorpg is

ik ga even de tips proberen alvast bedankt

ik heb het spel geunstaled die register cleaner gebruikt maar hij blijft alsnog de fout aangeven.
ik heb het ook bij een andere mmorpg spel geprobeerd die nog veeel hogere systeem vereisen heeft en daar heb ik geen last van.
dus mij lijkt het aan het spel te liggen en de mb ram strips lijken mij goed dan tog ?
maar als er anders nog vedere tips zijn zijn ze welkom.

en dan wil ik graag iedereen alvast bedanken voor de moeite en de tijd dat ze erin gestooken hebben egt bedankt mensen toppie:thumb:

nog 1 laaste vraagje moet ik nu rechts onderaan op de knop vraag is opgelost klikken ???

mensen nogmaals bedankt :thumb:

Je kunt dan op de knop "vraag opgelost" klikken, dat kunnen wij natuurlijk niet voor je doen Maarten. Zou je dit vergeten zijn dat krijg je na verloop van tijd een herinnering van het systeembeheer. Ik ben blij dat we wat onzekerheid hebben kunnen wegnemen.
Ik heb inmiddels twee computers om nog te kunnen flipperen. Daarvoor gebruik ik een KVM switch waar ik de monitor, het toetsenbord, de muis en de speakers in heb zitten. Je wordt creatief he.

k ga binnen kort oowk nog ffies veder knutselen met 2 ouder pc is wel leuk voor de hobby en zow kan ik altijd nog dingen leren he .
ma in iedergeval bedankt vor de hulp en de kennis :thumb:
ik heb er nu zelf heel wat van geleerd wist eeerst zelf bijna niks over mb ram nu al wat meer maar ik ben nog lang niet uitgeleerd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan