Typen met de duimen spaart de wijsvingers.
Mooi dat je even in de bios gekeken hebt, dus dual channel staat ook niet aan? Het moet niet uitmaken in welke bankjes maar de eerste en derde eerst (de blauwe) en het slimste is de grootste in bankje 0 (A1). Ik heb hier een handleiding van een ander Asus P4 moederbord en er zijn nogal wat beperkingen. Er wordt sterk aangeraden om, bij uitbreidingen, het zelfde merk geheugen te gebruiken. Dat is alvast niet voor niets. Ook moeten ze dezelfde CAS Latency hebben. Dat heeft betrekking op het aantal klokcycli dat nodig is voordat de data beginnen te stromen nadat een opdracht is ontvangen (lage CAS latency is sneller dan hoge). Als één van de modules negen chips heeft (oneven), dan had je ECC- of pariteitsgeheugen moeten hebben. Als een van de modules acht chips heeft, dan heb je pariteitsgeheugen nodig. In jou handleiding zou je de beperkingen dus goed moeten lezen. Zou je echter problemen houden dan kan dat merk gewoon niet samen met wat je hebt en dat kun je best dat het gekochte geheugen verwijten. De winkel zou het moeten ruilen omdat ze iets verkopen dat veel mensen niet kunnen gebruiken. Hierbij nog één belangrijke opmerking, je hebt het geheugen drastisch uitgebreid. Dit werd goed getest. Ik neem aan dat Windows de nieuwe hardware detecteerde en installeerde. Daardoor zou het een fout kunnen zijn in de manier waarop die spelen denken hun tijdelijke bestanden te moeten plaatsen. Dat schijf cache waarop zij rekenen is nu mogelijk niet meer beschikbaar. Je zou zo een spel eens moeten herinstalleren. Begrijp ik dat je geen problemen hebt met internetten, office, foto's bewerken of met windows? Installeer die spelen dan eens helemaal opnieuw en denk er bij het dé-installeren aan dat je zeker ook het register schoonmaakt (hiervan wel even backup maken als zo een programma dat al niet doet). Defragmenteer de harde schijf ook even. Tenslotte: blijven er problemen en gaat het inderdaad slechts om bepaalde toepassingen, dan is er niets aan de hand en was jou computer daar gewoon te snel voor geworden.