vraagske over spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

queezy

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
166
zondagavond (half uur geleden dus) installeerde ik spybot , had dat al eerder ook geprobeert maar toen ondervond ik dat als ik die instaleerde, als ik toen mijn site bezocht ( www.ghostspirit.tk ) toen werkte er een paar dingen niet, zoals de gloeiende tekst op de voorpagina : Welkom bij Ghost.
En mijn vriendin had dat ook al gedaan en die ondervond hetzelfde probleem, toen zij een paar dagen later die spybot ernieuw installeerde en ze 1 van de dingen die hij opspoorde NIET verwijderde toen merkte ze dat dat wel nog allemaal werkte toen ze naar men site ging (ze had Funwebproducts niet verwijderd).
Duuuuuus; nu probeerde ik dat zondagavond ook terug te installeren en was ik dus ook van plan om die Funwebproducts niet te verwijderen, toen hij 4 dingen opspoorde:
- Funwebproducts
- eAcceleration
- DSO Exploit
- ShopAtHome
Toen probeerde ik 3 van die dingen te verwijderen (Funwebproducts NIET) ... toen ondervond ik ineens dat als ik dan ernieuw scande, dat hij die DSO Exploit ook iedere keer terug vond, dus die kwam iedere keer terug.
En toen ik mijn site wou bezoeken toen ging dat al helemaal niet meer want toen kwam erop: Bewerking is afgebroken.
Dus zou iemand mij alsjeblief kunnen helpen om spybot te installeren zodat ik mijn site nog kan blijven bezoeken EN zodat ik misschien wel alles dat hij opspoort kan verwijderen, want nu zit ik momenteel met wat spy niet echt veel maar spy blijft tenslotte spy:), en kan ik die dus niet verwijderen want als ik die verwijder kan ik mijn site niet meer bezoeken enzo.

Alvast bedankt:confused:
 
Spybot zet een bestand op je computer dat hosts heet.
In Windows XP staat het in de map C:\Windows\System32\drivers\etc\ en in andere Windows versies in C:\Windows\.
Het is een bestand zonder extensie. Je kunt het openen met Kladblok.
Als je dat doet zie je deze lijst:

# Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
127.0.0.1 ad.de.doubleclick.net
127.0.0.1 m2.doubleclick.net/
127.0.0.1 coolwwwsearch.com
127.0.0.1 coolwebsearch.com
127.0.0.1 hi.studioaperto.net
127.0.0.1 www.webbrowser.tv

etc. etc.


Het zijn allemaal sites die geblokkeerd worden omdat ze spyware of tracking-cookies op je computer zetten.
Dat jouw site niet meer te zien was, komt omdat hij via Freewebs loopt. En Freewebs staat op die lijst.
Van al die dingen die je op je site niet meer kunt zien, moet je even uitzoeken waar ze vandaan komen (rechts klikken en Eigenschappen.).
Als je die sites verwijdert uit het hosts-bestand, kun je alles weer zien.
Je kunt het hosts-bestand ook vanuit Spybot bewerken. Klik in Spybot in het menu Mode op Advanced en klik op Tools. Vink in het rechter venster Hosts bestand aan en klik links op Hosts bestand.
In het rechter venster kun je nu selecteren wat je wilt verwijderen en vervolgens klik je bovenaan op Remove selected entries.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Kleine aanvulling op Guus abc:
De DSO exploit meldingen is een Bug(foutje) in Spybot 1.3.
Die kun je dus negeren.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan