Vraagskes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Berichten
135
Ik heb windows juist terug geïnstaleert na een format te doen, en ik heb nu enkele vragen voor mijn computer weer op een rijtje te zetten:

- hoe moet ik bv: van een gewone map een standaart map maken van "mijn muziek". Daarmee bedoel ik, als ik "start" open en dan op "mijn muziek" druk, dat ik dan in de zelf gekozen map terecht kom???

- Als antivirus kies ik norton, goede keuze?

- wat ik me afvraag, een firewall... Is dat echt aan te raden? Zo ja, welke? (NIS?)

- Welk is de laatste K. lite dat er bestaat? (link ook gevraagt aub)

- Ik heb een All-in-one printer (Lexmark X83), maar de cd die erbij zit is niet echt voor win xp :confused: weet er iemand waar ik de driver voor deze all in one printer kan vinden?

Alvast Bedankt :thumb:
 
Op de laatste vraag kan ik wel antwoorden, ik zal op de site van Lexmark ff kijken. Daar moetie zeker opstaan.
 
Geplaatst door Limperman
Ik heb een All-in-one printer (Lexmark X83), maar de cd die erbij zit is niet echt voor win xp :confused: weet er iemand waar ik de driver voor deze all in one printer kan vinden?

Alvast Bedankt :thumb:

Je moet juist de drivers v.d. fabrikant gebruiken, en dat heb je toch?

XP controleert altijd naar zo'n geheten "digitale handtekening" als garantie voor de kwaliteit van je hard/software.

Als je hierme problemen hebt, en je toch per sé je printer wilt installeren,
dan zet je "Handtekeningverificatie" uit.

Je doet dit via: Start/Instellingen/Configuratie/Systeem/Hardware/
Handtekeningverificatie

Klik op het bovenste rondje en sluit af door op OK te klikken.

Je kunt je printer nu installeren.

Dennis.
 
Een firewall MOET gewoon als je niet gehackt wilt worden of trojans binnen wilt hebben (wie wil dat?). Met Norton (is goede keuze, heb zelf Kaspersky -nooit problemen-) kun je hem meteen bij anti-virus krijgen. Maar als je hem gratis wilt is ZoneAlarm een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
- hoe moet ik bv: van een gewone map een standaart map maken van "mijn muziek". Daarmee bedoel ik, als ik "start" open en dan op "mijn muziek" druk, dat ik dan in de zelf gekozen map terecht kom???
Misschien door in het register het pad te wijzigen maar ik vraag me af of Windows dat wel zo leuk vind. Windows houdt niet van rommelen met systeemmappen.
Heb je geen toetsenbord met voorkeurtoetsen?
Dat zou wel zo makkelijk zijn.
Er is een progje zoiets als Tweak XP of Powertools die deze wijzigingen voor je doet. Maar.........je wordt wel gewaarschuwd. Ik zal even voor je kijken.
 
Het is Tweak XP\Systeem en Bestand\Systeemmappen.
Ik zal ook nog even kijken bij Powertoys. Vind ik wat dan pas ik dit bericht aan.
Ja, ook TweakUi heeft het en is freeware.
Het valt onder My computer/Special folders.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb vroeger tweak xp eens gehad maar dat werkte niet echt goed op mijn computer, alles ging veel trager enzo... Ik vond het geen aanrader :confused:
Bedankt voor kazaa
en ja ik heb nis al kunnen halen bij een vriend
en de lexmarck, ik zal het eens testen, ik laat je meer weten, en drivers zijn allemaal origineel ja...:rolleyes:

Limperman :thumb:
 
Re: Firewall????

Geplaatst door MSpitbull
De beste is die van XP

:thumb:

Heb je ook argumenten voor deze verbazingwekkende stelling?

De in XP ingebouwde firewall is eigenlijk maar een halve firewall: het uitgaande verkeer wordt helemaal niet gecontroleerd. Backdoor trojans, keyloggers e.d. kunnen dan dus rustig hun gang gaan...
 
Laatst bewerkt:
firewall

Tja ik heb al vanaf het begin XP met de firewall en dat loopt best goed.
Als je dan zekerheid wilt hebben kun je TCP/IP over netbios uitschakelen.
maar je kunt ook de wizard configureren kiezen.
Of wachten tot SP2 inclusief firewall uitkomt en zeg nu eens eerlijk.
Wie denk je is geintresseert in je PC?
Ik niet in ieder geval

:thumb:

PS:
Sygate is ook best goed hoor
 
Re: firewall

Geplaatst door MSpitbull
[...]zeg nu eens eerlijk.
Wie denk je is geintresseert in je PC?[...]
Ik niet in ieder geval

Ik zou zeggen, veel plezier met lezen in deze post.
63 pagina's met vragen van mensen die problemen hebben met precies dat... dat andere mensen geinteresseerd zijn in de computer van die gebruiker, wat hij er mee doet, waar hij heen surft etc.

Juist door zo'n 'onverschillige' houding worden virussen, trojans en andere zooi makkelijk verspreid en in stand gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan