Vracht images automatisch of handmatig verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvansoest

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Beste allemaal,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met mijn online portfolio, welke te vinden is op www.geertvansoest.nl.

De afbeeldingen van de projecten zijn (maximaal) 700 pixels breed en als volgt genummerd: 1.jpg en eventueel 2.jpg en 3.jpg.
Op de homepage heb ik het zo ingesteld dat van elk project 1.jpg wordt getoond.
De grootte van de images op de homepage is variabel, afhankelijk van het scherm (de breedte van de 'container' is 80% van de body en maximaal 960px).

Echter vraag ik me af of de afbeeldingen nu niet erg groot (bestandsgrootte) zijn, aangezien er op de homepage nu al 22 getoond worden (exclusief background-image, logo, et cetera).
Zouden jullie me aanraden om het zoals nu te laten of de afbeeldingen zelf in Photoshop te verkleinen (naar bijvoorbeeld maximaal 320px breed) en die op de homepage te tonen?
Als ik zelf de site open worden alle afbeeldingen namelijk vrij snel geladen, maar ik weet niet of ze misschien niet ergens op mijn pc zijn 'opgeslagen' en of niemand daar problemen mee heeft.

Groetjes,
Geert

Je achtergrond image is groter dan nagenoeg het totaal van afbeeldingen :P

Je webserver geeft een header mee dat je plesk draait als admin tool. Niet heel erg, maar extra beetje security door dat weg te halen is nooit verkeerd.

En dat betekent? Dat het niet nodig is om de afbeeldingen van de projecten zelf te verkleinen?
Ik snap dat er geen keiharde limiet qua totale bestandsgrootte bestaat waar je binnen moet blijven, maar ik kan me voorstellen dat mensen zeggen: "probeer hier of hier binnen te blijven".
Ik heb zelf namelijk geen idee of er nu te veel in één keer geladen wordt en of mensen daar nu problemen mee hebben (dat het 'te' lang duurt voordat de homepage goed en wel geladen is).

En waar zie je dat ik plesk draai? Via Firebug kan ik het zelf namelijk niet vinden.

Ik houd zelf 4 MB aan (32 Mbit, 8 seconden op de langzaamste lijn in Nederland, 125 ms met de snelste). Daar blijf je nog ruim binnen.

Ik vond het alleen opmerkelijk dat je zo'n "enorme" achtergrond hebt met alleen een kleurverloop en je dan zorgen maakt over de andere plaatjes :P (sorry mijn commentaar is inderdaad niet altijd helemaal to the point).

Dit staat er in je headers:

X-Powered-By: PleskLin

Bedankt, dan laat ik het zo. De achtergrond afbeelding is inderdaad misschien wel aan een verkleining toe. ;)
Mijn admin tool kan ik overigens zelf nog steeds niet vinden en zou ook niet weten hoe ik het zou moeten verbergen. Ik heb het er in ieder geval niet zelf in gezet.

Het staat vaak in je

/etc/httpd/conf.d

Of de conf van plesk in die directory. Het wordt toegevoegd door plesk zelf, maar persoonlijk adviseer ik altijd die weg te halen omdat het direct verteld dat je server plesk en op linux draait. Je hoeft het niet makkelijker te maken voor aanvallers ;)

vaak ziet dat er zo uit:

Code:
<IfModule mod_headers.c>
        Header add X-Powered-By "PleskLin"
</IfModule>

Hmm, ik kan niks vinden wat daar op lijkt. In de map 'anon_ftp' zit wel een map met de naam 'conf', maar dat lijkt me helemaal iets anders. Die map is overigens ook leeg. Kan het niet zo zijn dat dit bestand voor mij is afgeschermd?

Laatst bewerkt:
vaak zal je wel als superuser in die bestanden moeten, inderdaad. Het is overigens geen ramp als je er zelf niet bij kan, maar beter als je dat wel kan.

Oké, dan laat ik het voor wat het is. Thanks voor je hulp.
Als je me ook kan helpen met mijn andere probleem (linkje), vooral niet laten... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan