vragen betreffende aanschaf dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een dvd recorder voor de pc.

Nu heb ik een aantal vragen:

1. Je hebt ata en ide dvd-recorders. Ata is sneller. Maar hoe wordt dit aangestuurd? Moet er bv op je moederbord een ata aansluiting zitten om de dvd-recorder aan te kunnen sturen?

2. Kan een dvd recorder ook cd's branden?

3. Hoe maak je audio dvd's? dus dvd's die door een speciale techniek een hogere geluidskwaliteit dan een cd hebben?

4. Kan je ook dvd's kopiëren dmv de hele dvd naar je harddisk te kopiëren en vanaf daar weer naar een lege dvd? Zoja wat voor minimum processor en harde schijf heb je daar voor nodig?

5. Heb ik nog een vraag: Je hebt ook dvd-recorders die je aan kan sluiten op je tv om vanaf je tv films ed op te kunnen nemen. Nu is mijn vraag bestaan er ook zulke dvd-recorders (dus tv dvd-recorders) die je via een usb extern op je computer aan kan sluiten?

Ik zou echt heel graag antwoord krijgen. Ik heb me er wel een beetje in verdiept, maar hoe het precies allemaal in elkaar steekt is me niet echt duidelijk. Zul je ook wel merken aan m'n vragen misschien (foute veronderstellingen).

Ik zou heel graag wat meer van de materie begrijpen, dus als iemand me het een en ander uit wil/kan leggen heel graag!

Thanx a lot.

Groetjes, Leonie

Dat zijn heel wat vraagjes Leonie. :D

Ik kan ze niet allemaal beantwoorden, maar we hebben genoeg leden op het forum.

1.Waarschijnlijk heb je een iets oudere pc, dus neem een IDE, een s-ata zit alleen op de laatste moederborden.

2.Ja

3.Audio op een dvd maak je het zelfde als een cd, mits je dolby stream erop kan zetten.

4.Dvd kopier je vaak met een progamma, deze progamma's maken van de dvd die vaak 8 a 9 Gb groot is een kleiner bestand van 4,37 Gb zonder verlies van kwaliteit.
Ook zorgen deze progamma's ervoor dat de Dvd beveiliging wordt omzeilt.
Heb je een dual leayer dvd brander, dan kan een dvd als deze niet is beveiligt , rechtstreek op een dvd kopieren. ( niet aan te raden omdat de 9 Gb dvd nog behoorlijk duur zijn )

5.Volgens mij niet ( maar weet niet zeker )

groetjes speedtouch

Hoi,

Hartstikke bedankt voor je antwoorden!

Heb meteen nog wat vragen:

1. Kan elke dvd-recorder cd’s branden?
2. Wat is een dual layer dvd brander?

Ik hoor het weer graag.

Groeten, Leonie

1) Ja
2) daar kun je dvd 9 mee branden oftewel rond de 8.5 GB terwijl de 'normale' dvd branders niet verder komen dan ongeveer 4.7GB

1. voor zover ik weet wel.
2. Dat is een recorder die dvd's met een capaciteit van 8,5 Gigabyte kan branden. Een dvd brander die geen dual-layer kan branden, kan maximaal 4,7 gigabyte dvd's branden.
Dual-layer dvd= een dvd met een dubbele brandlaag, waardoor de capaciteit groter is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan