vragen formulier printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arienlans

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Berichten
168
Is het mogelijk om een vragen formulier door een bezoeker in te laten vullen en nadat deze op een knop printen drukt dat er dan een formulier uit komt dat die kan printen en vervolgens verzend naar mij.
Het zo het mooiste zijn dat het te printen formulier in een nieuw venster opend omdat mijn invul stuk van mijn site smaller is dan A4 papier
Het invul stuk heb ik en het mailen lukt allemaal maar ik krijg de gegevens niet naar een nieuw venster

Ariën
 
ALS ik goed begrijp wil je een knop waar mee het formulier wordt uitgeprint en naar je verzonden worden.Of wil je juist een knop die het ingevulde formulier laat zien en vervolgens naar jouw toe stuurt.Met als doelstelling dat jij hem later uit kan printen.

Beide optie zijn mogelijk. Je kan natuurlijk de gegevens opslaan in de database en vervolgens je zelfs het ingevulde formulier ophalen. Je weet dat je onder een submit knop meerdere functies kan plakken. Zo i zo laat een sumbit kop (
Code:
 <input type= "submit" name ="verzend">
) zien wat je gebeurd is. je refereert naar de zelfde pagina en laat de ingevulde zien met de $_post variabelen van de de sessie.

handige link http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/printen-vanuit-php-en-javascript/13969/
 
Laatst bewerkt:
via javascript kun je een pagina uitprinten, je kunt je formulier naar een pagina sturen (bijvoorbeeld print.php)
en op die pagina kun je dan het ingevulde formulier laten zien met het volgende:
HTML:
<html>
<head>
    <title>print pagina</title>
    <script type='text/javascript'>
          function print(){
               window.print();
          }
    </script>
</head>
<body onload='print()'>

<!-- hier de pagina die je uit wilt printen -->

</body>
</html>

als je wilt weten wat er bij <!-- hier de pagina die je uit wilt printen --> moet staan, moet je even je formulier posten.

Ecross
 
op mijn site kan je je inschrijven om als vakantie kracht aan het werk te gaan
ik heb een aantal gegevens nodig van deze persoon hoe vaak en welke weken ze willen komen werken enz.
Daarnaast heb ik wat adres gegevens nodig
Ik wil dat de ouders een formulier tekenen met wat gegevens die ze zelf ingevuld hebben en wat aanvullende tekst (zoiets van dat de ouders akkoord gaan), dat wil ik tonen en uitlaten printen. vervolgens wil ik dat als het uitprinten gelukt is dat de gegevens naar mij gestuurd worden incl. de overige ingevullde gegevens hoevaak ze willen werken.

het formulier is gemaakt in php

Als het formulier in mijn mailbox komt wil ik het zo indelen dat het uitgeprint op een A4tje komt te staan.

Ecross,

Dit stuk is mij duidelijk maar ik heb een deel van de gegevens niet laten zien op deze pagina en hoe krijg ik dit deel met de gegevens die hier wel staan naar mijn toegemailt?

Ariën
 
Laatst bewerkt:
migthy84 was me voor, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je de print_open functies van php gebruikt,
de pagina word dan op je server afgedrukt! en dus niet bij de mensen thuis.

is dit nou de bedoeling:
1. mensen vullen het formulier in
2. mensen printen het formulier uit.
3. mensen zetten handtekening op het formulier
4. mensen sturen het formulier op (via offline post??)

of mis ik iets?
 
Ecross en Migthy84

sorry dat ik zo onduidelijk ben maar dit is de bedoeling

1. mensen vullen het formulier in
2. mensen printen het formulier uit.
3. mensen verzenden de gegevens per email
3. mensen zetten handtekening op het formulier
4. mensen sturen het formulier op per post

Ariën
 
ik het nu dit
PHP:
<html>
 <body>
   <form action="welkom.php" method="post">   
   Naam: <input type="text" name="naam" />   
   Leeftijd: <input type="text" name="leeftijd" />   
   <input type="submit" />  </form>
 </body>
</html>
en dit
PHP:
Welkom <?php echo $_REQUEST["naam"]; ?>.<br />
Je bent <?php echo $_REQUEST["leeftijd"]; ?> jaar oud!<br />
<INPUT TYPE="button" onClick="javascript:window.print()" onClick="location='../index.html'" VALUE="Inhoudsopgave">
ik wil nadat het afdrukken gelukt is naar een nieuwe pagina gaan alleen als het afdrukken gelukt is

Ariën
 
Ecross en Migthy84

sorry dat ik zo onduidelijk ben maar dit is de bedoeling

1. mensen vullen het formulier in
2. mensen printen het formulier uit.
3. mensen verzenden de gegevens per email
3. mensen zetten handtekening op het formulier
4. mensen sturen het formulier op per post

Ariën

oke ik snap.

Het enige wat je dus wilt is dat print knop 3 functies krijgt.
1.printen voor de gebruiker
2.email functie naar jezelf toe
3. header die naar de pagina verschijnt. (

header ('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
header ('Location: '.$location);)

een ander vraag.
Je gaat dus zo wel dubbele gegevens krijgen. Ik persoonlijk zou het in de database zetten. De klant het op laten sturen met elke een uniek nummer (zo kan je bijvoorbeeld het id pakken en dan zoek actie doen op id). Het laaste database veld leeg laten en bij handtekening dus allen vullen.
 
Laatst bewerkt:
het wil zo niet lukken.
ik wil dat de button van printen veranderd in een button email sturen als het printen gelukt is.
wie kan mij verder op weg helpen?

Het klopt dat ik gegevens dubbel krijg maar ik wil sommige gegevens van te voren hebben voor dat het sollicitatie gesprek plaats vind.

Ariën
 
met andere worden je wilt dat de gebruikt 2 keer op de zelfde knop druk

oplossing 1 cookie aanmaken of sessie
oplossing 2 in url zetten index.php?cat = prd en vervolgens via $_get[''cat''] de cat er uithalen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan