vragen in vervolg op DriveImage XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik vond de volgende informatie en heb vervolgens DriveImage XML in gebruik genomen

"Met het programma DriveImage XML maakt u backups van harde schijven en partities. Backups worden in de vorm van een image in XML-formaat opgeslagen.
Deze images kunt u met DriveImage gewoon doorbladeren. Een image kunt u in z'n geheel terugzetten maar u kunt er ook voor kiezen om een of slechts enkele bestanden uit zo'n image terug te zetten.
Omdat de images worden opgeslagen in XML-formaat zijn ze ook toegankelijk voor andere programma's die dit formaat herkennen."

"DriveImage XML
Backuppen is een rotklus, maar het moet nu eenmaal gebeuren. Harde schijven hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven en een ongelukje zit in een klein hoekje. Nu heb je de keuze uit talloze backupoplossingen, maar de meeste zijn prijzig of erg beperkt. Bovendien is het erg handig om een backup te maken van een complete partitie, zodat je razendsnel een werkende Windows-partitie kan terugplaatsen. Dit scheelt je uren herinstalleren.

DriveImage XML is voor deze klus een uitstekende oplossing en mag voor thuisgebruik geheel gratis ingezet worden. Met behulp van de met XP meegeleverde Volume Shadow Services (VSS) kan deze tool complete partities of gehele harde schijven backuppen, zelfs van partities die in gebruik zijn. Hoewel DriveImage XML geen snelheidsrecords zal breken doet het zijn werk secuur en betrouwbaar. Met optionele compressie zijn backups bovendien compact op te slaan. Een goede zet van de makers is dat de backupdata worden voorzien van een beschrijvend XML-bestand. Hierdoor kunnen ook andere programma's met de backups aan de slag.

Heb je een backup nodig voor het terughalen van data? Je kunt zonder herstart de backups doorbladeren en terugzetten, maar bij grotere problemen (bijvoorbeeld XP die niet meer wil booten) kun je ook Bart's PE Builder inzetten. Hiermee maak je een opstartbare XP-CDROM. Met de te downloaden plugin kun je DriveImage opstarten en de herstelwerkzaamheden laten beginnen."

Mijn vragen nu
Wanneer ik de PE Builder en de plugin download, moet ik dan de .exe-bestanden onuitgepakt opslaan op een CD of moeten ze op de CD geinstalleerd worden? Mogen ze op één CD geplaatst worden (in mijn geval een InCD RWcd) of ieder op aparte CD?
De volgende vraag zal amateuristisch klinken maar toch. Ik heb hierover de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Moet het CDrom station, waarin de cd geplaatst wordt, wanneer dat onverhoopt nodig is, een aparte plek krijgen (primair of zo) in het bootprogramma, dat je op het scherm krijgt wanneer je bij de start op een bepaalde f-toets drukt. Zo ja, wat moet er dan in de instellingen veranderen? Overigens zal ik dat dan laten doen, want ik durf daarin niet te knoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan