Vragen kop- en voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Berichten
84
Beste mensen!

Ik ben met mijn scriptie bezig en loop tegen een paar irritante probleempjes met de kop- en voettekst aan.

1. Ik wil dat de kop- en voettekst pas begint op pagina 3 en dus niet op het voorblad en de titelpagina. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

2. Ik heb een pagina liggen, in verband met de weergave van een tabel. Alleen zet hij dan de kop- en voettekst ook aan de lange kant. Dit is niet echt netjes aangezien bij de overige pagina's de kop- en voettekst gewoon aan de korte kant van de pagina staat. Kan ik de kop- en voettekst bij de liggende pagina ook aan de korte kant weergeven?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!! Hulde!

Groeten
Ruud
 
HET antwoord op je eerste vraag zijn sectie-einden. Als je kiest voor Invoegen, Eindemarkering en dan een sectie-einde invoegt dan gaat dat lukken. Het principe achter sectie-eindes is als volgt:
op een en dezelfde fysieke pagina dan wel op een logische volgende bladzijde, biedt Word je de mogelijkheid om nieuwe opmaak in te stellen voor alleen die sectie of vanaf dat punt tot einde document, of net zolang als dat weer een nieuwe sectie wordt ingevoegd.

Stel jij hebt een document dat in totaal uit 3 pagina's bestaat. Op pagina 1 en 3 wil jij een linker en rechtermarge van 2,5 centimeter, maar op pagina 2 wil je marges van 6 centimeter. Aan het eind van pagina 1 kies je dan voor invoegen sectie einde volgende pagina. Word plaatst nu een paginascheiding en de cursor staat gereed bovenaan pagina 2. Je kunt nu voor pag. 2 de marges op 6 centimeter zetten. Ben je gereed met pagina 2, al is het maar 1 alinea, dan kies je wederom voor invoegen sectie-einde volgende pagina. De cursor springt nu naar een lege pagina 3. Daar stel je de marges weer in op 2,5 en voila, je document bestaat uit 3 secties. Dat het document vervolgens mogelijk 80 pag. lang wordt, boeit niet, je hebt 3 secties.

Het antwoord op je 2e probleem is m.i. simpelweg het invoegen van een vak / de tabel als plaatje plaatsen. Het vak/plaatje zou je dan 90 graden kunnen draaien.
 
Hallo, bedankt!

Alleen lukt vraagstuk 1 nog niet. Ik heb nu wel twee secties maar weet niet hoe ik voor elke sectie apart een kop- en voettekst in kan stellen. Kan iemand mij helpen?

En vraagstuk 2 is bijna opgelost! Alleen hoe krijg ik de tabeluitleg ook netjes onder de gedraaide figuur?

Ik ben er bijna! alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten
Ruud
 
Dat zit 'm in het 4e icoontje van rechts naast het woord "sluiten" op het Kop en voettekstwerkbalkje.
M.a.w. sectie 1 laat je kop en voettekst leeg, in sectie 2 voer je wel kop en / of voettekst in.
(Als je de muis erover heen laat gaan verschijnen de woorden "Zelfde als vorige") Ik zou je van stap tot stap kunnen beschrijven hoe het werkt, maar de aardigheid is ook om het zelf te ontdekken.

Dus: Beeld -> Kop en Voettekst en dan verschijnt dat werkbalkje.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ter aanvulling:

Ook voor een liggende pagina (voor de tabel) gebruik je twee sectie-einden (volgende pagina) en hiertussenin stel je de pagina-eigenschap in op 'liggend' (alleen deze sectie). Als je dezelfde kop- en of voettekst wilt gebruiken uit de voorgaande sectie, komt dat allemaal dik voor elkaar.
Hierna kan je op deze pagina de tabel maken of importeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan