Vragen omtrent laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnig

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Nu wil ik over een aantal maanden starten met een webwinkel.
Ik wil een laptop met een dockingstation. Ik heb al een monitor.

Wat vind ik belangrijk ? Genoeg geheugen, een snelle pc en een pc die geschikt is voor fotobewerkingsprogramma's. Ook vind ik het belangrijk dat het beeld scherp is vanwege de productfoto's.
Zelf kom ik dus uit bij een laptop van i7 met een resolutie van 1920 x 1080.

Nu vraag ik mij echter het volgende af. Mijn monitor heeft ook al een resolutie van 1920x1080. Als ik thuis toch mijn laptop op een dockingstation aansluit, dan hoeft mijn laptop zelf toch geen resolutie van 1920x1080 te hebben ? Dit soort laptops zijn direct stukken duurder.
Of is het één en ander wel afhankelijk van elkaar ?

Ook wat betreft het geheugen etc. Bij de laptopshop kom ik steeds bij 12GB uit. Dat hoeft toch helemaal niet ? 8GB is toch ook vodoende ?

Alvast vriendelijk dank.

8GB is zeker voldoende. Pas als je zwaar gaat gamen kom je daar overheen :)
En je laptop hoeft zelf geen Full HD (1920*1080) scherm te hebben. Ik weet niet precies wat je wilt, maar als je allebei de schermen tegelijk aanzet dan voor het beste resultaat moet je wel een full hd scherm hebben op je laptop. Als je ze niet tegelijk aanzet hoeft dat niet.

Hoi,

Geloof dat ik dat niet zou doen ik zou ook de latop met scherm 1920x1080 nemen kan je hem even goed ook nog solo op die resolutie bekijken anders ben je altijd gebonden aan het losse scherm.

Eigenlijk zal ik mijn vaste monitor het meest gebruiken. Mijn laptopscherm doe ik uit, als ik mijn monitor aan ga doen. Ik gebruik mijn pc voor zakelijk en privé, voor een backup van de klantengegevens, administratie en foto's. Zowieso komt er al een externe harde schijf en wordt de backup van mijn webwinkel door een hostingpartij uitgevoerd.

Dag Modag; ik zag je reactie pas later en had de mail al geschreven. ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke maar waarom dan voor een notebook gaan?. Dan is een simpele desktop toch een betere optie Denk ik zo maar je zal de redenen daar wel voor hebben.

Precies. Liefst een desktop ! Graag zelfs, alleen heb ik mijn pc ook nodig in mijn magazijn en onderweg.

Hoi,

Dus daarom zou ik je notebook ook zelfde resolutie geven;)

:) :) :) Toch; scheelt al wel weer 200,- / 300,- euro. Waarom dit verschil ? Zo'n i7 is al hoger in prijs en dan ook nog 1920x1080 resolutie.
Ik vind zelf 1920x1080 het mooist. Omdat ik onvoldoende kennis in huis heb, neem ik de i7, omdat ik bang ben dat hij anders te traag gaat lopen. Of is dit onzin ? Er komt wel een fotoshopprogramma op.
Scheelt mij veel geld.

i7 is echt de beste, op afstand gevolgd door i5. Daarmee zal je ook wel foto's kunnen bewerken hoor! Dus als het echt veel scheelt, kan je denk ik wel gewoon i5 nemen.

Nou ik zat al onder mijn budget, maar als startende ondernemer heb je al best veel vaste lasten. Ik vind wel dat ik de moeite moet nemen om het goed uit te zoeken. Tussen de i5 en i7 zit zo'n 300,- ( als ik uitga van een resolutie van 1920x1080 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan