vragen omtrent nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaanh

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Berichten
5
Beste mensen,

Ik ben bezig om een nieuwe pc samen te stellen. Ik wil hierweer een tijd mee vooruit kunnen en naast wat foto en videobewerking vooral van alles naast elkaar kunnen doen. Zware games zullen niet snel gedraaid worden, wel download ik redelijk wat films.
Mijn voornaamste vraag is welke processor en hoeveel geheugen moet erin.
Hieronder waar ik nu aan denk, alle tips zijn welkom.

Moederbord: gigabyte ga z68x ud3h b3
Processor optie 1: Intel core i5 2310
Processor optie 2: intel core i5 2500k
Processor koeling article freezer 7 pro, nodig? Of kan nooit kwaad
Geheugen: ddr3 1333 4 of 8 gb?
Grafische kaart: met optie 1 nodig maar wat geen idee, volgens mij met processor optie 2 niet nodig
Voeding: ocz modstream pro 700 watt of volstaat minder
Harde schijf: nog niet helemaal uit maar iig SATA 500gb oid
Dvd brander
Behuizing: geen idee, veel keus maar ook veel prijs verschil, tips. Vond fractie design desire r3 wel gaaf

Daarnaast heb ik nog een seagate 120 gb schijf die volgens mij ultra ata 100 is, is dat nog op dit Moederbord als tweede schijf in te passen?

Alvast bedankt voor de reacties :)
 
Welkom bij de Helpmij!

Helaas kan ik nu niet al je vragen beantwoorden, ik moet zo nog weg, maar wel ik iig wel reageren door te schrijven dat je met de keuze van de I5 wel een goede doet. Verder zou ik willen adviseren 8 giga geheugen te plaatsen ipv 4, da's voor alles wat jij met de machine wil gaan doen wel prettig.
Je videokaart opmerkingen(en) snap ik niet helemaal. Juist vanwege je video/foto bewerkingaspiraties zou ik je willen adviseren geen cent te besparen op een zeer degelijke (lees : zware) videokaart, om het even welke processor je in de machine gaat kopen.
 
Alvast bedankt voor de eerste reactie.
Met puntje videokaart zit ik eigenlijk ook nog wel redelijk want over hd graphics 3000 welke op de processoren met xxxxk zitten wel goede dingen gelezen ook voor foto/videobewerking. Zal overigens vooral fotobewerking zijn.
Wat voor videokaart wordt dan aangeraden?
 
intel HD graphics 2000, 3000 of losse videokaart

Beste mensen,

Ik ben aan het kijken om nieuw systeem samen te stellen. Maar ik zit een beetje met de vraag wat ik met de videokaart aanmoet.
Game doe ik eigenlijk vrijwel niet, maar wel fotobewerking en films downloaden en kijken.
Daarnaast in de toekomst misschien een lichte vorm van videobewerken maar dit is niet perse een vereiste om te kunnen. (afhankelijk van meerkosten).

Als processor wil ik voor de intel core i5 2310 kiezen. Deze heeft als ik het goed begrpeen heb een ingebouwde videokaart in de vorm van intel hd graphics 2000. Een andere optie is de intel core i5 2500k welke met de intel hd 3000 graphics een stuk bter is.

Maar is dit goed genoeg voor wat ik wil doen of is een losse videokaart wel aan te raden?
En wat voor een kaart is dan jullie advies?

Alvast bedankt
 
omdat ik dacht dat het misschien gepaster was om deze vraag die puur om de videokaart gaat beter hier past.
Terwijl in het andere topic de focus op heel het systeem ligt
 
@sebastiaanh:Welkom nog op Helpmij...

Toch heb ik je beide topics samengevoegd.Al je vragen betrekking tot het samenstellen van een systeem en dus als onderdeel je videokaart/chip cq cpu kan mooi bij elkaar blijven.

Succes met je vraag.
Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware
 
edit ik heb het even niet goed begrepen

de ingebouwde videokaart in de i5 2500 is als het goed de HD2000
alleen de i7 2600 heeft volgens mij de HD3000

als je aan photoshop doet dan raad ik je aan om gewoon een losse videokaart te nemen
 
Laatst bewerkt:
Wat ik uit de specificaties heb kunnen halen heeft de i5 2500 HD2000 en de i5 2500k HD3000

Maar dan zal ik me eens gaan verdiepen in wat losse kaarten
 
klopt de i5 2500K heeft de HD3000 gpu
maar om daar speciaal voor te gaan lijkt me geen slim idee

de 2500K is meer voor overklockers bedoeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan