vragen omtrent php

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
eigenlijk heb ik meer dan een vraag?

Waarom is het een onzalig idee, een TEXT veld als primary-key in een MySQLdatabase te gebruiken?

Het zou naar mijn mening niet uit mogen maken ?

maar ergens heb ik gelezen dat het afgeraden wordt ?

Omdat ze heel erg groot en dus heel erg traag zijn. Het doel van Primary Key is om zo snel mogelijk te kunnen sorteren en opslaan, een Text field daarentegen is om teksten op te slaan en een van de traagste veld-types die een database kan hebben.

Primary key moet eigenlijk altijd een Integer zijn, het is namelijk geen informatie voor de buitenwereld maar voor de database zelf, zoals andere ids dat ook zijn.

Waarom wil je uberhaubt een Text als primary?

beste hr frats

hartstikke bedankt voor uw duidelijke uitleg

ik was een bezig meet het puzzelen in de database en vond het al zo raar dat het zoland duurde en dat er uberhaubt niet kwam wat ik wou

toen ben ik gaan zoeken en las ik dat het afgeraden werd

vandaar dat ik nieuwschierig was' waarom'

met vriendelijke groet jeroen

ik heb nog een paar vraagjes maar ik kan ze denk ik beter in een ander topic stellen ?

Het topic klinkt algemeen genoeg dat je ze ook wel hier kunt stellen.

ik stel er nog 1

ik wil graag in een pagina de datum van het laatste bezoek wordt opgeslagen. ik wil graag een sessie gebruiken. maar weet niet zeker of dat nou de beste oplossing is

Dat is het niet, want de sessie data wordt weggegooit als de gebruiker zijn browser afsluit. Dus je zult altijd zien dat je vandaag voor het laatste aanwezig was.

Als je het op wilt slaan voor elke gebruiker en wilt tonen, kun je het beste een Cookie gebruiken. Als je werkt met user accounts kun je ook gebruik maken van de database en voor elke gebruiker de laatste bezoekdatum daar opslaan.

beste hr frats

hartstikke bedankt voor uw goeie adviezen

ik zie al dat ik nog een behoorlijke dummy ben voor php

pfoe en ik wil nog zoveel meer weten over wwebdesign

nou hartstikke bedankt !!!

Vriendelijke groet jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan