Vragen opzetten website

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Mijn vrouw wil artikelen gaan verkopen en middels een website iedereen in staat stellen om haar producten te bekijken en eventueel te bestellen.

Wellicht dat men bij zo'n bestelling ook direct kan afrekenen.

Vragen:

1. Wat voor soort website is dan de beste keuze?

2. Ik beschik over dreamweaver CS 5, photoshop e.d. en het is mij in het verleden gelukt om een platte site te maken (alleen diverse pagina's met tekst en plaatjes).

Kan ik met deze software zo'n website (waar je dus bestellingen middels winkelwagentje kan plaatsen en eventueel betalen) maken of heb je daar nog aanvullende software of diensten van derden voor nodig?

3. Ik heb ook sites gevonden waar templates voor een webwinkel werden aangeboden.

Is dit aan te bevelen of moet je dan nog allerlei technische zaken instellen?

Graag jullie reacties
BVD

Wim

Beste Helpmij'er,

1. Een webshop
2. Nee hoor, maar je zult wel Open-Source webshops moeten downloaden, denk bijvoorbeeld aan Magento.
3. Zie punt 2, er zijn thema's voor Magento en het is vaak gratis, anders zul je een designer moeten inhuren.

Succes (Y)

Dank voor je reactie.

Hoe moet ik dat Magento zien?

Een aanbieder voor het maken en inrichten van je website of ontwerp je zelf een website en kun je daar dan zaken inhangen van Magento?

Magento is het motorblok van je webwinkel. Daaromheen hang je een uiterlijk (template, die soms gratis is/op maat gemaakt door designer).

Bij het inrichten van een webshop komen nogal wat dingen kijken en het is niet eenvoudig om het goed te krijgen zonder behoorlijke kennis van deze materie. Laat je eens door een vakman adviseren.

Klopt helemaal RogerS, voor het ontwikkelen van een Magento website (zowel front als back) is zeer
moeilijk, althans als je geen verstand hebt. Ik weet zo 1-2-3 geen alternatief maar daar kom ik wel
terug.

Onlangs Zen-cart gedaan. Maar is bepaald niet eenvoudig.

Er zijn ook sites die webwinkels als dienst aanbieden (bijvoorbeeld mijnwinkel.nl), kost een paar euro per maand. Zelf doen is natuurlijk leuker, maar het lijkt me wel het overwegen waard.

Je waarde van je webwinkel bestaat enkel en alleen uit je klantenbestand. Dit ga je in een closed-source omgeving neerzetten zonder export mogelijkheid. Ook is onduidelijk waar je webwinkel blijft als mijnwebwinkel.nl morgen ophoudt te bestaan.

Ook is het vaak niet mogelijk om als je eindelijk je 10.000 artikelen hebt ingevoerd deze te exporteren naar een eventueel ander platform.

Het lijkt zo simpel dit soort constucties, echter verstopt zitten een aantal addertjes. Neemt niet weg dat het voor sommige toepassingen interessant kan zijn.

Joomla heeft een mooie plugin hiervoor, virtuemart

voordelen hiervan zijn ( voor nieuwe gebruikers )
het is gratis
het is een veel gebruikt programma, met een actieve community. Dus over elk probleem waar je tegen aan loopt is al iets geschreven.
er zijn veel templates voor te krijgen om je shop dat uiterlijk te geven wat jij wenst.
en het ondersteund veel betaalmodules.

Ik denk dat het verstandig is om eerst maar eens aan tafel te gaan zitten met een deskundige om mijn wensen/mogelijkheden te bespreken.

Dank voor jullie reacties.

Wordt zeer gewaardeerd!

Vr. gr.
Wim
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan