vragen over een pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Hallo iedereen,
ik wil op pc-samenstellen.nl een pc samen stellen maar ik had nog wat vragen hierover; ik ben van plan dit samen te stellen:

Behuizing: Sharkoon VG5-W - Blauw
processor: AMD Vishera FX-8350, Eight-Core
koeling: Cooler Master Hyper 103 koeling
moederbord: MSI 970 Gaming
geheugen: standaard geheugen 8GB DDR3
videokaart: AMD Radeon R9 390 8GB
Hdd: 1000 GB Sata III Harde schijf
voeding: 550 Watt Corsair voeding

nu heb ik de volgende vragen:

-Zit er een bottleneck in deze pc?
-Kan ik beter 1x de AMD Radeon R9 390 8GB kopen of beter 2x de Nvidia GTX 960 2GB
-Is het nodig om de coolermaster cooling te kiezen of is de standaard koeling ook voldoende. (ik ga niet overclocken, ik ben van plan minecraft runnen)
-Is het nodig om het MSI 970 Gaming moederbord te kopen of is de MSI 970A-G43 ook goed?
-kan de 550 Watt Corsair voeding genoeg stroom leveren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Bottleneck zie ik zo niet maar een aftermarket koeler is wel verstandig aangezien AMD-processors over het algemeen behoorlijke heethoofden zijn dus dat is een prima keuze.
Voeding moet het wel aankunnen maar het wordt krap aan op volle belasting, persoonlijk zou ik voor een 600 Watt uitvoering kiezen..

Ik zou naast je harde schijf nog een ssd aanschaffen zodat je een stuk snellere pc hebt(als os schijf) ;-)

ssd gaat hem niet worden ik heb nu ook een hdd en alles gaat daarmee perfect (ik wil met mijn budget ook niet over de 1000 euro)

-Zit er een bottleneck in deze pc?
-Kan ik beter 1x de AMD Radeon R9 390 8GB kopen of beter 2x de Nvidia GTX 960 2GB
-Is het nodig om de coolermaster cooling te kiezen of is de standaard koeling ook voldoende. (ik ga niet overclocken, ik ben van plan minecraft runnen)
-Is het nodig om het MSI 970 Gaming moederbord te kopen of is de MSI 970A-G43 ook goed?
-kan de 550 Watt Corsair voeding genoeg stroom leveren?

- nee, pc lijkt me aardig in balans.
- beter 1 sterke videokaart dan 2 losse, dus 1 R9 390 gaat de voorkeur naar uit. Dan heb je geen gekke schalingsproblemen van SLI/crossfire en je kan later altijd nog een tweede erbij zetten.
- aftermarket koeler is wel aan te raden, hoeft niet per se van cooler master te zijn.
- je kunt beide moederborden nemen, het gaming moederbord is uiteraard wat uitgebreider qua functionaliteit, maar ook weer duurder. Net wat je nodig denkt te hebben aan functionaliteit dus.
- Ja, die voeding kan genoeg stroom leveren voor dit systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan