Vragen over glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,
Wij krijgen glasvezel in mijn thuisplaats (Nuenen). ****a! Maar ik wou een paar vragen stellen (meer info zie: http://www.tweakers.net/nieuws/33056)

1. Deel je de 10 megabit verbinding met je buurt of is hij voor je alleen?

2. Is het wel een goede verbinding? Is de snelheid redelijk constant?

3. Kun je, als je het niet goed vind (werken), ook je oude ADSL verbinding blijven gebruiken?

Bedankt!

Philip

De glasvezelverbinding wordt niet gedeeld. Dat wil niet zeggen dat de verbinding/bandbreedte niet gedeeld wordt. Dit kan namelijk bij verdeelstation (en dat is zo goed als zeker) geregeld worden.

De verbinding is zeer stabiel want slechts door weinig externe elementen beinvloedbaar. Is de vezel stuk dan heb je ook niets.

Of de snelheid constant is hangt helemaal af van de configuratie. De vezelverbinding zal geen vertragende factor zijn, alles wat daarvoor zit kan dat wel zijn.

De koperverbinding zal, lijkt mij, niet verwijderd worden, ADSL blijft dus beschikbaar.

Geplaatst door ~gijluiaard~

1. Deel je de 10 megabit verbinding met je buurt of is hij voor je alleen?

2. Is het wel een goede verbinding? Is de snelheid redelijk constant?

3. Kun je, als je het niet goed vind (werken), ook je oude ADSL verbinding blijven gebruiken?

Bedankt!

Philip

Als de specificatie 10 mbit is, dan zul je dat ook op je eigen lijn krijgen(ok niet helemaal...), min een aantal transportfactoren die misschien bij glasvezel wel minder zijn. Bandbreedte wordt altijd gedeeld met je omgeving, hoeveel je daarvan zal merken bij glasvezel is mij ook een raadsel.

Een goede verbinding hangt vooral van je provider of die z'n werk goed doet. Snelheid zou iig bijna 10 keer sneller als een beetje adsl verbinding(1024kb) moeten zijn en dat is snel!!!!!!!:D

Jawel, de telefoonkabel blijft gewoon liggen en er wordt een glasvezelkabel naast de kopere gelegt. Ik veronderstel dat je 2 verschillende internetproviders krijgt waar je al dan niet contracten mee aangaat.

Laatst bewerkt:
Dus het nemen van deze glasvezelverbinding is een goede keuze i.p.v. mijn 1,1 mb verbinding die ik nu bij Planet ADSL heb?

Snelheid? Zeker!
Ondersteuning/goede provider? Geen idee. (ik lees zelf dat het providerloos is(?))
Kwaliteit verbinding? Die zou veel beter moeten zijn dan bij kabel/adsl, maar o.a. hiervoor is het ook een proef veronderstel ik.

Tja beetje risico zit eraan natuurlijk, maar waar zit nou geen risico aan in life?

Ik zou het iig wel weten, bofferd!;)

PS.Je moet er gewoon ingaan alsof je op een enquette in zou gaan, ontspannen...

EDIT
Het is telefoon, tv, radio en internet alles op dezelfde kabel...(als je wilt) en uiteindelijk zal dat goedkoper zijn volgend Ons net. Dat klinkt altijd leuk toch?
Ik vraag me wel af aan wie je na het jaar gratis moet gaan betalen, de overheid of een monopolist die bakken met money wil hebben? Hier zou ik wel naar informeren als ik jouw was.

Laatst bewerkt:

Het is wel telefoon, tv, radio en internet alles op dezelfde kabel... ik vraag me af aan wie je na het jaar gratis moet gaan betalen, de overheid of een monopolist die bakken met money wil hebben? Hier zou ik wel naar informeren als ik jouw was.

Goed idee! Ik zal er naar vragen bij het bedrijf wanneer ik het invulformulier inlever :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan