Vragen over HTML-editor en lessen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Wie kent de HTML-editor Matrix Y2K XT Webstudio en heeft hiermee gebruiks-ervaring?

Ik heb deze gratis editor wel gedownload omdat ik enige jaren geleden met de
oudere versie 2004 heb leren werken,wat een rijke ervaring was qua opties van toen.

De huidige versie Webstudio biedt nog veel meer opties,die ik graag wil leren gebruiken d.m.v.de meest recente HTML/CSS-lessen plus wat er bij komt.

Vandaar mijn extra vraag: Wie kent de meest recente lessen,welke ik het
beste voor dit doel kan downloaden om te gebruiken in die genoemde editor?

De lessen die ik destijds had,zijn wellicht behoorlijk verouderd,want HTML/CSS zal
uiteraard steeds moeten worden aangepast in de jaren die nog komen.

Als ik mij hierin vergis verneem ik dit graag.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove

Hoi,

Als je begint met HTML/CSS dan leer je dat best zonder editor. Dat is zeker waar als je van plan bent om toch een aantal websites volledig zelf te gaan basen en beheren.

Als je het gewoon ziet als een soort hobby, dan kan je gerust een makkelijke editor gebruiken, maar misschien is het dan wel de moeite om de commerciele pakketten even te bekijken. Er zijn er al goede voor niet zo veel geld. Als je bv. een mac hebt kan je voor 99€ aan de slag met coda: http://www.panic.com/coda/

Reactie naar Basing Guy.

Beste Basing Guy Ik vond je bericht vandaag in de Spammap van Google,dus ik heb
nu aangevinkt dat je bericht geen spam is.
Het duurde dus helaas langer voordat ik je bericht zag,maar nu kan ik het volgende zeggen.

1. Ik gebruik geen Mac-PC.
2. Het is inderdaad alleen als hobby bedoeld.
3. Ik kan helaas geen commercieel pakket nemen i.v.m.mijn AOW.
4. Dit betekent dat ik alleen de zogeheten Free-software kan gebruiken.

Daarom heb ik dus die gratis Matrix Studio kunnen downloaden.
Helaas kan de auteur hiervan door tijdgebrek geen ondersteuning meer bieden.

Uiteraard kan ik in Kladblok beginnen,dan wel Frontpage 2003.
Tevens heb ik de keuze tussen NVU of Composer van Mozilla.

Ik weet alleen niet welke de beste is voor gebruik om daarin HTML/CSS te leren schrijven.
Van Kladblok week ik alleen,dat deze maar beperkt is om verder uit te bouwen.

Wel vernam ik jaartjes geleden,dat het kennelijk goed mogelijk is om hiertoe de Bron van
Frontpage 2003 te kunnen gebruiken om daarin HTML/CSS te leren schrijven.

In Frontpage 2003 blijkt het ook goed mogelijk om correcties aan te brengen in de HTML/
CSS-codes en beter dan in NVU of Composer.

NVU/Composer laat n.l.geen codes toe voor plaatsing van Video-filmpjes of Flash,want
het blijkt te zijn bedoeld voor Blinden en Slechtzienden,die niets kunnen met Flash of
filmpjes.

Derhalve kies ik dus liever voor Frontpage 2003,waarin ik dus wel die codes kwijt kan.
Het is immers wel mijn bedoeling dat ik mijn Slideshows,Video-filmpjes en Powerpoints
op mijn geplande sites kwijt kan,want NVU/Composer bieden die opties niet.

Je reactie hierover is van harte welkom en ik zie het wel als je hiertoe de tijd hebt.
Ik ga nu eerst bij de HCC die lessen downloaden en uitprinten,want die zijn denk ik wel
recenter dan wat ik er nu van heb. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove

re

Beste Basing Guy Ik vond je bericht vandaag in de Spammap van Google,dus ik heb
nu aangevinkt dat je bericht geen spam is.
Het duurde dus helaas langer voordat ik je bericht zag,maar nu kan ik het volgende zeggen.

1. Ik gebruik geen Mac-PC.
2. Het is inderdaad alleen als hobby bedoeld.
3. Ik kan helaas geen commercieel pakket nemen i.v.m.mijn AOW.
4. Dit betekent dat ik alleen de zogeheten Free-software kan gebruiken.

Daarom heb ik dus die gratis Matrix Studio kunnen downloaden.
Helaas kan de auteur hiervan door tijdgebrek geen ondersteuning meer bieden.

Uiteraard kan ik in Kladblok beginnen,dan wel Frontpage 2003.
Tevens heb ik de keuze tussen NVU of Composer van Mozilla.

Ik weet alleen niet welke de beste is voor gebruik om daarin HTML/CSS te leren schrijven.
Van Kladblok week ik alleen,dat deze maar beperkt is om verder uit te bouwen.

Wel vernam ik jaartjes geleden,dat het kennelijk goed mogelijk is om hiertoe de Bron van
Frontpage 2003 te kunnen gebruiken om daarin HTML/CSS te leren schrijven.

In Frontpage 2003 blijkt het ook goed mogelijk om correcties aan te brengen in de HTML/
CSS-codes en beter dan in NVU of Composer.

NVU/Composer laat n.l.geen codes toe voor plaatsing van Video-filmpjes of Flash,want
het blijkt te zijn bedoeld voor Blinden en Slechtzienden,die niets kunnen met Flash of
filmpjes.

Derhalve kies ik dus liever voor Frontpage 2003,waarin ik dus wel die codes kwijt kan.
Het is immers wel mijn bedoeling dat ik mijn Slideshows,Video-filmpjes en Powerpoints
op mijn geplande sites kwijt kan,want NVU/Composer bieden die opties niet.

Je reactie hierover is van harte welkom en ik zie het wel als je hiertoe de tijd hebt.
Ik ga nu eerst bij de HCC die lessen downloaden en uitprinten,want die zijn denk ik wel
recenter dan wat ik er nu van heb. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove

dan kan je best macromedia dreamwever gebruikern het meest gebruikte programma van adobe voor web developers en designers je kan een trial downloaden op de site van adobe dacht ik ik heb de mijn op het net gevonden

Reactie naar Gabber44

Beste Gabber. Helaas kan ik die trial van Dreamweaver niet gebruiken vanwege de
Engelse taal die ik onvoldoende meester ben. Die trial-periode duurt te kort.

Daarna kan ik het niet kopen van mijn AOW-budget,dus ik probeer maar verder met wat ik
reeds heb en raadpleeg wel diverse fora als ik iets in de lessen niet direct snap.

Het duurt dan wel wat langer voordat ik weer iets kan publiceren,maar ik heb geen haast.
Ik zie wel hoe ver ik ermee kan komen,maar ik dank je toch voor je suggestie.

Vriendelijke groeten van Anton Doove

re

Beste Gabber. Helaas kan ik die trial van Dreamweaver niet gebruiken vanwege de
Engelse taal die ik onvoldoende meester ben. Die trial-periode duurt te kort.

Daarna kan ik het niet kopen van mijn AOW-budget,dus ik probeer maar verder met wat ik
reeds heb en raadpleeg wel diverse fora als ik iets in de lessen niet direct snap.

Het duurt dan wel wat langer voordat ik weer iets kan publiceren,maar ik heb geen haast.
Ik zie wel hoe ver ik ermee kan komen,maar ik dank je toch voor je suggestie.

Vriendelijke groeten van Anton Doove
dan heb je nog de optie van frontpage he deze is simpel + nederlands taling je kan deze hier vinden zoek op frontpage portable dan hoef je niet zo veel te downloaden en alles zit in de portable of de ""echte"" link

Waarom niet Notepad++ aanraden?

Gratis en bevat veel elementen van een betaal-pakket.

Reacties naar Gabber44 en Tha Devil

Beste Gabber44. Inderdaad is Frontpage 2003 voor mij een goede optie.
Deze heb ik gewoon in de Ned.Tl.,dus ik kan deze denkelijk ook als html-editor ge-
bruiken om html te leren schrijven.

Hiertoe vond ik een uitgebreide gratis cursus bij Webgarden.bedie ik reeds heb uitgeprint. (Niet voor portable optie,want die heb ik niet)

Beste Tha Devil Ik heb die Notepad++ wel even bekeken,maar die is nog niet helemaal vertaald in het Nederlands en die site is alleen Engelstalig.

Aangezien mijn kennis der Engelse taal een complete ramp is,begrijp ik te weinig
van wat er op die site staat vermeld,dus gebruik ik liever die Frontpage 2003.

Die kan ik ook als html-editor gebruiken en staat gewoon in de Ned.Tl.
Notepad++ is voor mij dus niet bruikbaar,maar wel die Frontpage2003.

Als andere optie in de Ned.Tl.heb ik ook de Matrix Y2K XT Webstudio die
echt een specifieke html-editor is die door de auteur niet verder wordt ontwikkeld.

Die auteur is Dhr.Martijn van Yperen,van wie ik vernam dat hij geen tijd meer heeft
om die editor verder te ontwikkelen en dus ook geen support meer kan bieden.

Ik heb die editor op mijn PC staan en biedt reeds enorm veel html-opties om ermee
te kunnen beginnen,maar zonder support en nadere uitleg schiet ik dus niets op.

Derhalve zal ik dus kiezen voor gebruik van Frontpage 2003 als html-editor.
Zoals je las heb ik dus ook al een uitgebreide html-cursus gevonden.

Bij webgarden.be zag ik ook al een html-forum waarin ik om nadere uitleg kan vragen als ik in die lessen niet alles begrijp,hetgeen ik fijne support vind.

Mochten jij en Gabber44 nog andere suggesties weten,dan verneem ik die graag.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan