Vragen over mijn PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Ik heb een paar weken geleden voor het eerst zelf systeem gebouwd en de hardware uitgekozen, en daar heb ik achteraf toch nog wat vragen over. Ze zijn misschien een beetje dom, maar ik kom er niet uit.:o

1. Is de hardware eigenlijk wel op redelijk op elkaar afgestemd, ik heb namelijk het idee dat het gewoon een mengsel van slechte en goede onderdelen is. Klopt dit? Dit is mijn systeem: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=75974

2. Met SpeedFan kwam ik er net achter dat mijn paar weken jonge HD van Hitachi nog maar voor 97% gezond is, de Spin Up Time is namelijk wat mis mee, maar nog steeds goed. Betekend dit dat het een slecht model is of is dit gewoon toeval?

3. Zijn de temperaturen eigenlijk wel goed?
GPU: 69C
Temp1: -55C
Temp2: -2C
Temp3: 37C
HD0: 49C, dat is die Hitachi
HD1: 38C
Core1: 37C
Core2: 37C

1) Geen supersysteem maar het zou gewoon moeten werken
2) Is dat erg dan? Staat er een groen/geel/rood icoontje bij? Ik wou dat ik 97% gezond was. Werkt je harde schijf niet goed? Als die goed werkt dan is er toch geen probleem.
3) Niks mis mee

Gijs: het is OK

Ron

1) Geen supersysteem maar het zou gewoon moeten werken
2) Is dat erg dan? Staat er een groen/geel/rood icoontje bij? Ik wou dat ik 97% gezond was. Werkt je harde schijf niet goed? Als die goed werkt dan is er toch geen probleem.
3) Niks mis mee
Had ik de hardware dus wel goed uitgezocht! De harde schijf werkt wel goed hoor, maar ik vond het alleen een beetje vreemd dat dat al zo snel was, terwijl mijn oudere Samsung HD nog gewoon 100% is. En de temperaturen zijn wel goed, maar ik vond alleen de videokaart wat hoog en ik wou even weten of die HD soms aan de temperatuur kon liggen, er stond namelijk een vlammetje bij de GPU en hij stak er ook bovenuit vergeleken met de rest. Bedankt voor de hulp, Ron!:)

Gijs: het is OK
:p

Hoi,

Ik zie weinig problemen met je systeem.

En de temperaturen kan je beter even in de bios bekijken want als het geen type fout is vriest het bij je in de pc.
Tenminste als ik bij temp 1en 2 kijk.
Maar de temperaturen zijn verder goed
En kan je de hd niet testen met een toolje van hitachi.

Modag

Ps ik zie net dacht ik dat de videokaart passief gekoeld is heb je wel ventilatoren in de kast voor een goede flow

Laatst bewerkt:
En de temperaturen kan je beter even in de bios bekijken want als het geen type fout is vriest het bij je in de pc.
Tenminste als ik bij temp 1en 2 kijk.
Nee, is geen typefout maar is gewoon een sensor die niet helemaal goed werkt. Schijnt wel vaker voor te komen in computers.

Ps ik zie net dat de videokaard passief gekoeld is heb je wel ventilatoren in de kast voor een goede flow
Nee, er zitten geen casefans in, ik dacht dat het wel zonder kon, aangezien dat in mijn vorige PC ook zo was, en dat was een P4 Presscott die nog heter worden. Maar aangezien ik deze kast niet zo stevig vind komt er binnenkort een Coolermaster als ik genoeg geld heb. Daar zal ik dan meteen maar casefans bij halen, die passen ook mooi bij de kast, dus geen probleem. En de videokaart is idd. passief gekoeld, maar het PCI slot dat er direct naast zit is ongebruikt, en in het andere slot zit een low-profile kaart, dus dat moet wel goed zijn.

Hoi,,

Ik bedoel dat je voor een passief gekoeld videokaart een luchtflow wel van belang is.
En daarom kan je de temp. beter in bios bekijken

Modag

Met een passief gekoelde videokaart zou ik altijd tenminste 1 casefan installeren!

Ron

Bedankt heren, ik zal als ik de Coolermaster ga kopen meteen een casefan kopen!:)

tja licht eraan wat je butget toen was
je had beter voor een C2D Kunnen gaan
en een "Nieuwere" Videokaart....
en HKC is volgensmij geen A Merk.....

Dit is eigenlijk alles wat ik uit mijn budget had kunnen halen. Had wel een C2D willen halen, de E4xxx bijvoorbeeld, maar die waren te duur en ik heb niet zoveel power nodig dus dat maakt niet zoveel uit. Sowieso is dit een lekker overklokmodel, die met gemak op 2,4GHz te draaien met de boxed koeler. Videokaart heb ik expres gedaan, omdat ik ook maar een beetje low-spec games speel (GTAVC, NFS Carbon, BF1942). Dan zou ik voor de 8400 kunnen gaan, maar die is niet zo voor gamen, dus een 7xxx kaart genomen. HKC is idd. geen A merk dacht ik, maar ik dacht dat dat wel zou kunnen, dat de voeding niet zo belangrijk was. Maar bij een nieuwe kast ga ik mooi voor een A merk voeding, op T.net stond zo' n mooi lijstje welke je moet nemen en welke niet.

ok dan vindt ik niks mis aan het systeem
alleen jammer van die voeding want je had meteen een A merk kunnen kopen
bijv Chieftec is helemaal niet duur en een a merk
en kast is volgensmij ook niet "heel" stevig....

Offtopic : je zegt dat die op 2,4 loopt
maar als je een FSB van 1333 hebt dan loopt die toch auto op 3,0Ghz of niet...?:)

Ik heb nu als nieuwe behuizing een Coolermaster Elite 333 met casefan en een speciale afvoergat voor de lucht van de CPU. In idle is de CPU nu ongeveer 26C, hiervoor 37 ofzo. En de videokaart is ietsje beter, maar dat ding blijft natuurlijk heet. Misschien verkoop ik hem en dan ga ik op de onboard werken of koop een nieuwe, of ik houd hem zo.:) En de HD's zijn ook 10C/15C koeler, eigenlijk alles wel!

...
3. Zijn de temperaturen eigenlijk wel goed?
GPU: 69C
Temp1: -55C
Temp2: -2C
Temp3: 37C
HD0: 49C, dat is die Hitachi
HD1: 38C
Core1: 37C
Core2: 37C

Hey,

Het heeft niet zo veel met dit topic te maken maar, Ik denk niet dat jij weet wat temp 1 enz. is. Ik heb een beter programmatje voor je! PC Wizard 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan