Vragen over nieuwe accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Toen ik mijn laptop nieuw kocht, ging de accu zo`n 4 uur lang mee.
Naar verloop van tijd iets minder lang....logisch.
Laatste tijd merkte ik dat hij al uit viel na ongeveer een uur...ondanks mijn instellingen dat hij in slaapstand moest vallen. (zie andere topic)
Maar afgelopen dagen valt hij al uit na 15 minuten zelfs.
Dus ben ik eens gaan kijken naar wat een nieuwe accu kost.
Ik zie ze al voorbij komen voor 37 tot 66 euro
Dat valt mij eigenlijk nog reuze mee eerlijk gezegd.

Maar op mijn accu staat:
6Cells 5200 mAh 56 Wh 10.8V

Nu vond ik een accu:
Accu voor : Asus Laptop Technologie : Li-ion Voltage : 11.1V Kleur : Zwart Capaciteit : 6600mAh Cellen : 9 Gewicht : 520g Ref. : ASK720LP
http://www.batterij-shop.com/asus-k73sv.html

Nu vroeg ik me af of dit nu een verbetering is of dat mijn laptop het niet aan kan?
Ik ben een leek op dit gebied.

Hoi,

Als ik heel eerlijk ben zou ik voor een orginale accu gaan wel duurder maar wel beter zelf ook nog niet zo lang geleden in een dummie getrapt en twee maanden goed gewerkt en ligt er nu wegens slecht laden alweer eruit nee ik hou het toch op een originele in vervolg.

Modag heeft gelijk, ga voor een originele accu.
En kies nooit een accu met een ander voltage dan degene die er af fabriek in zit, dat is niet goed voor het laad-circuit in de laptop en niet goed voor je lader.

Ik zal hem morgen eerst laten door meten door de "accudokter"
En ga daarna kijken voor een originele.

Maar mijn vraag was vooral gericht op de capaciteit van de accu. Meer is dus niet beter, blijkbaar

VDK_P, wat me wel opvalt is dat die Chinezen nogal creatief zijn met de opgegeven waardes. Zie wel eens capaciteiten voorbij komen, waarvan ik niet wist dat dat technisch mogelijk was.

Een originele is meestal beter, maar als de laptop al wat ouders is kan het te overwegen zijn toch een alternatieve accu te nemen.

@VDK_P ik heb de door jou aanbevolen accu aangeschaft.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het geen originele accu van Asus is, aangezien dat er ook niet op staat.
De 'sticker' ziet er anders uit, en hij voelt anders aan qua 'behuizing' maar tot nu toe kan ik er wel 3 uur op werken.
Dus dat zit, tot nu toe, wel goed.

Op zich vind ik die batterij-shop er niet slecht uit zien, maar bij retouren en garantie lees ik dat je 10 dagen hebt om terug te sturen. Wettelijk is dat 30 dagen, dus ik denk dat dit een kleine webshop is die dit soort zaken niet zo goed bij houdt. De wet schrijft nl al een aantal zaken voor. Ook over retourkosten en bv. verzekering van de zending.
Lees dit eens door. Altijd handig te weten: http://twinklemagazine.nl/weblog/20...aagt-de-kosten-en-het-risico-van--1/index.xml

@Veng. Is helemaal geen kleine shop. Domein is geregistreerd in China. En de getoonde certificaten op de site wijzen naar Shenzhen, evenals het telefoonnummer. De accu's zijn dus hoogstwaarschijnlijk niet origineel maar gelijk aan al de artikelen die je op Ebay krijgt. Met wie je zaken doet is via de site niet te achterhalen. Kan in het geval van garantie of schade nog wel eens een lastige worden.

Dat is idd een andere verklaring voor onvolkomenheden in d eteksten. Lijkt mij ook vervelend ja als je garantie wilt claimen. Maar geldt dat niet voor elk produkt dat je in het buitenland koopt. Je zit altijd met vervoerskosten en verzekeringen.
Ik zie overigens op de pagina onder de certificaten staan dat je idd 30 dagen hebt: 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
Niet letterlijk verwoord zoals de NL wet voor schrijft, maar toch 30 dagen.

Veng nog even een beetje verder off-topic. De grote vraag is natuurlijk waar het bedrijf is gevestigd. Dat kan ik nergens uit opmaken. China, Nederland of ergens anders. Wordt dus alleen al lastig om jurisdictie vast te gaan stellen in het geval van problemen.

Mee eens ja, dus bij nader inzien zou ik zelf zeker een andere leverancier zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan