Vragen over OEM...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Neem me niet kwalijk, beste @qpc, maar de meeste PC's die in Nederland verkocht worden zijn van de grote merken: Dell, Medion, HP, Packard Bell, etc. etc.

Daarop is Vista voor-geinstalleerd !

Dit is meer dan 80% van de Vista-verkoop, als je de Microsoft-link hierover wilt lezen kan ik die naar je sturen !

Al deze versie's berusten dus op een SLIC-table in het BIOS, zoals je inmiddels hebt kunnen lezen.

Harry.

Ik werk voor een plaatselijke PC-boer, en installeer dus alleen maar OEM-versie's.

Dit is waar ik op reageer........ Of ik lees het verkeerd, of jij schrijft hetr verkeerd, maar uit bovenstaande regel maakte ik op dat de OEM versie bij jouw pc-boer vandaan, gekoppeld worden aan de harddisk.......

Hallo !

Maar die 2 a 3 PC's die mijn baas verkoopt (hij verkoopt ook Packard Hell) zet echt geen zoden aan de dijk wat betreft de totale verkoop in NL.

Op dit forum, net zoals op het hele internet, heeft nu eenmaal het merendeel voorgeinstalleerde OEmMs.

Ik weet dat dit niet leuk is voor de plaatselijke PC-boer (de mijne klaagt ook over de dumpprijzen bij de grote winkelcentra), en zo zal jij dat ongetwijfeld ook ervaren.

Maar het is niet anders, dus...maakje niet zo dik !

Greetz,

Harry.

Hallo !

Maar die 2 a 3 PC's die mijn baas verkoopt (hij verkoopt ook Packard Hell) zet echt geen zoden aan de dijk wat betreft de totale verkoop in NL.

Op dit forum, net zoals op het hele internet, heeft nu eenmaal het merendeel voorgeinstalleerde OEmMs.

Ik weet dat dit niet leuk is voor de plaatselijke PC-boer (de mijne klaagt ook over de dumpprijzen bij de grote winkelcentra), en zo zal jij dat ongetwijfeld ook ervaren.

Maar het is niet anders, dus...maakje niet zo dik !

Greetz,

Harry.

Ik maak me totaal niet druk hoor, waarom denk je dat??..... Verkoopt jouw baas maar 2 of 3 pc's per?????

Ik begrijp nu dat jouw reactie dus bedoelt was voor het merendeel op dit forum die volgens jou dus allemaal pre-installed Vista, oftewel pc's van merken welke ik niet meer wil noemen hebben?

Dan heb je mij dus duidelijk op het verkeerde been gezet met jouw eerste reply, waarin je aangaf dat je wel eens hielp bij een lokale pc-boer........... De meeste mensen verstaan namelijk onder 'lokale pc-boer', een zaak die ZELF pc's bouwt en verkoopt, ANDERS DAN Packard Bell, Dell, Fujitsu, Medion etc.

By the way, geloof me, de merk pc zoals hierboven genoemd zijn echt niet zo zwaar onder het normale publiek vertegnwoordigd als jij doet schetsen hoor..... Ik denk dat in Nederland nog geen kwart van de PARTICULIEREN een van de hierboven genoemde pc's heeft, de meeste mensen zijn gelukkig slim genoeg om wel naar een pc-boer op de hoek te gaan.
In het bedrijfsleven is het anders, daar hebben bovenstaande merken zo'n 95% van de markt in handen, vandaar dat ze landelijk gezien ook zo'n hoog verkoop percentage scoren.

Laatst bewerkt:
Vraagje de pc-boer waar mijn computer vanaf komt noemt het; Windows Vista Ultimate DSP NL, waar staat die DPS voor, en is dit een andere versie dan OEM, de prijs is wel zoals OEM...
Dat zit wel SNOR

Hoi !

Gaat prima lukken, hoor, niets mis mee !

Greetz,

Harry.

Maar als je dus de DPS versie koopt, dan is dat net zoiets als OEM?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan