Vragen over UEFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Ik wil mijn laptop (Dell Latitude E6410) voorbereiden op een nieuwe installatie van Windows 7 Professional (SP1 x64) met een UEFI-installatiemedium.

Ik heb al het een ander ander gelezen hierover. Ik moet in elk geval nog een installatiemedium met UEFI-ondersteuning maken met OSCDIMG, dat moet lukken.

Ik heb nog enkele vragen:


  • Klopt het dat Windows in UEFI-modus alleen geïnstalleerd kan worden op een GPT-schijf?
  • De HDD maakt nu gebruik van MBR, kan ik de schijf converteren naar GPT zonder gegevensverlies?

Systeemspecificaties:


  • Intel Core i5-M520 CPU @ 2,40 GHz
  • 8 GB Corsair DDR3-1333 SODIMM @ 667 MHz
  • 1 TB Hitachi TravelStar 7K1000 HDD 6 Gb/s S-ATA
 
Ik lees wel dit op die website:

Just like the Windows Disk Management, Diskpart Command can only realize the conversion between MBR and GPT with a great data loss. Therefore, many users have been searching for a partition assistant, which will not cause data loss.

Ik ga dan toch maar eerst mijn gegevens veiligstellen voordat ik aan het omzetten begin! :rolleyes:
 
Dat wou ik ook zeggen, tobiastheebe.
Ik kende deze tool niet, royb3, maar ook als er beloofd wordt dat er geen data verloren gaat is het bij dit soort handelingen altijd aan te raden de belangrijke data eerst veilig te stellen. Een stroomstoring kan altijd gebeuren.......
 
Het hebben van en Back-up is altijd verantwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan