Vragen over virtual pc 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Hoi,

ik heb de volgende vragen over Virtual-PC: hoe kan ik kiezen of de muis in de virtual pc moet zijn of in de host pc?

Hoe kan ik het beste gegevens uit de virtual-pc op de host pc opslaan? Moet ik ervoor echt virtual pc additions installeren en hoe doe ik dat?

Bedankt voor het lezen, ik ben net begonnen met virtual pc om een DOS spel onder vista aan de praat te krijgen.

Probeer DosBox, dan hoef je niet met VM te werken. Er bestaan ook zgn. FrontEnds om het gebruikt gemakkelijk(er) te maken, ook op dezelfde pagina te vinden.

Voor gebruik onder Vista: Kijk hier voor opmerkingen hieromtrent.

Succes,

Tijs.

Via Virtual PC 2007 kun je via Action naar Install or Update Additions (oid). Als je hierop klikt word er een installatie gedraaid. Hierna kun je de muis gewoon over het scherm bewegen zonder eerst de rechter Alt in te drukken om naar je host PC te gaan.

Als je deze installatie hebt gedaan, dan kun je gewoon de bestanden slepen naar je Virtual PC of andersom. Je kunt ook Share mappen aanmaken.

Edit: je moet wel eerst een Virtual Machine aangemaakt hebben om deze installatie te kunnen draaien, je moet deze installatie volgens mij ook bij elke Virtual PC draaien.

Laatst bewerkt:
Virtual-pc 2007 heeft geen ondersteuning voor DOS, windows 95 en NT!
Dat betekend dus, geen additions.

Ik heb dan maar toch Virtual PC 2007 op Vista Home geïnstalleerd en Windows 98SE.

Nu moet ik nog de spellen installeren, maar ik verwacht geen problemen meer, het kost gewoon wat uren.

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb nu een DOS spel en een Windows 95 spel virtueel op Win98SE geïnstalleerd.

De spellen lopen veel te snel, en het eene herkent mijn muis niet.

Het gaat om Krypton Egg en Dynamite Joe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan