Vragen over zoekmachines

Status
Niet open voor verdere reacties.

oudje1955

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Berichten
21
Beste web specialisten

Ik heb een vraag over zoekmachine adverteren
in 2008 zijn er grootte ontwikkelingen geweest bij yahoo in google

maar google is nog steeds beter dat yahoo

maar hoe goed ik internet ook afspeur ik kan niet vinden wat nou precies de verschillen zijn

wat maakt google beter enzo
 
Dat Google ook eigen software en tools heeft zoals Google Dekstop, Google Earth, GMail (die beter dan Yahoo mail is), Google Analytics en niet te vergeten Google Chrome.
Verder zijn er nog goede toolbars en is de Google zoekmachine zelf makkelijker te laden dan Yahoo omdat de Yahoo frontpage gewoon meer KB is.


Dat is de reden dat mensen voor Google kiezen, software-technisch.

Dan het marketinggedeelte: Yahoo heeft allerlei verschillende logo's terwijl Google het meestal op hetzelfde logo houdt (behalve de themalogo's zoals bijvoorbeeld vandaag). Ditzelfde doet Google ook in zijn software.
Herkenning!

Doordat de consument Google beter dan Yahoo herkent zijn de bezoekersaantallen groter en is Google populairder en dus beter.
 
Google is de zoekmachine -in de ruimste zin van het woord-
Het is een solide vooruitstrevende zoekmachine waarbij de ZOEK resultaten belangrijk zijn , zonder poeha.
Google evolueert en ontwikkelt en vernieuwd zich steeds ...

Daarin tegen is Yahoo meer een populaire SITE met een zoek functie met veel grafisch blikvangers (interface) .
Yahoo ontwikkelt weinig en maakt handig gebruik van bestaande technieken en applicaties .
Het is ook niet als zoekmachine begonnen maar als een data directory.
Vandaar dat het geen ontwikkelaars zijn van zoekmachines maar meer van applicatie uitvoerders.

Dat ze beiden geld willen verdienen spreekt voor zich .

Google is populair omdat het de zoekmachine ontwikkelt en Yahoo ontwikkelt zijn imago door gebruik te maken van de nieuwste technieken waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de zoekresultaten van Google.

Ook het budget dat Google in adverteren pompt ($1.4 biljoen voor 2011 =10% van de omzet 2010) zal de populariteit alleen doen stijgen.
 
Zoekmachine marketing:

als ik zelf kijk naar het adverteren van beide zokmachines zie ik veel meer verschillen
ik hoop dat iemand me kan helpen met het hoe formulieren

google is makkelijk te gebruiken, biedt veel meer diensten en vraagd veel minder kosten

ik moet mensen overtuigen waarom ze voor google moeten kiezen maar met een paar enkele woorden lukt dat niet

kan iemand me helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan