• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vragen van Excel bij opslaan bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Heren, bij onderstaande code krijg ik de volgende 2 meldingen. Op 1e antwoord ik nee (niet bewaren) en op de 2e standaard ja (overschrijven). Kunnen deze 2 vragen overgeslagen worden bij het opslaan van het bestand of kan nee/ja via de code gegeven worden?

ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=PathName1 & FileName3
ActiveWorkbook.Close savechanges:=True

Bekijk bijlage TEMP.zip

Alvast bedankt,
Mvg, Jansm

Waarom zou je die eerste regel uitvoeren als je het toch niet wilt opslaan?
Voor de 2e kan je, voordat je die regel uitvoert, dit doen:
Application.DisplayAlerts = False

Hallo Ed,
de eerste vraag die ik krijg voorgeschoteld: wil je de grote hoeveelheid info bewaren op klembord? Dat wil ik niet. Dus ik wil de eerste vraag niet gesteld hebben of dat de code automatisch NEE antwoordt.
De 2e vraag: bestand bestaat al, vervangen? zeg ik ja.
Deze vraag wil ik liever ook niet gesteld en wil dat de code het bestand automatisch overschrijft?
Duidelijk?
Gr Jansm

En heb je al getest wat ik als antwoord gaf? Of ergens opgezocht wat die opdracht doet?

Ed, het bestand wordt nu inderdaad zonder vraag overschreven. Maar de eerste vraag:
"Er is een grote hoeveelheid informatie op het Klembord. Wilt u deze informatie in een ander document kunnen plakken?" blijft verschijnen. Kan dit ook omzeild worden?
Mvg, Jansm

Voeg deze regel in je code toe:
Code:
Application.CutCopyMode = False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan