Vragen voor installatie Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik heb een PC en een laptop. De PC draait op Windows Vista, de laptop op Windows 7. Als het even kan wil ik beide machines upgraden naar Windows 8. Toch heb ik nog wel een aantal vragen. Omdat Windows 8 nu nog voor een goedkopere prijs over de virtuele toonbank gaat, wil ik binnen deze periode nog tot aanschaf over gaan. Omdat ik op dit moment nog geen tijd heb om te installeren en het hier gaat om 2 machines (latop en PC) heb ik een aantal vraagjes.

1. Op hoeveel machines kan ik de gedownloade versie van Windows 8 legaal installeren? (Ik begrijp dat het om een upgrade-versie gaat. Mijn huidige versies van Windows zijn legaal, dus dat moet goed gaan)

2. De Upgrade Advisor geeft aan dat de processor van de PC (Intel Core 2 Quad CPU Q8200, 2.33 GhZ) geen NX ondersteund. Nu heb ik even in het BIOS zitten kijken, maar ik kan het nergens vinden. Betekent dit dat Windows 8 niet gaat draaien? Ik vind het een beetje vreemd voor een Quadcore-processor uit 2008.

3. Heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om de optie 'Aangepast' te kiezen (zoals in voorgaande versies het geval was) om de hdd te formatteren alvorens Windows te installeren?

4. Mijn laptop (Compaq uit 2010) heeft naast de C-schijf ook nog een backup-partitie. Ik heb verder nog backup-cd's gemaakt. Kan ik tijdens de installatie van Windows 8 ervoor kiezen om die backup-partitie te verwijderen? Ik neem aan dat deze met de installatie van Windows 8 waardeloos wordt, omdat hij alleen overweg kan met een Windows 7-installatie en daarmee ook altijd terug gaat naar
Windows 7.

5. Kunnen die backup-cd's ten alle tijden terug back-uppen naar Windows 7 mocht er iets mis gaan tijdens de installatie?

6. Moet ik naast mijn belangrijke bestanden ook de drivers van de hardware back-uppen. Hoe doe je dat eigenlijk? (drivers back-uppen)

7. Op welke manier moet je Windows 8 betalen?

Dit zijn een aantal vragen die ik heb. Ik heb inmiddels begrepen dat je via de Upgrade Advisor ook een iso file kunt krijgen en de bestanden voor een bootable USB-stick.

Met vriendelijke groet,

Anton
 
Antwoorden:

1. Je kunt één productcode gebruiken voor één upgrade. Dus je zult meerdere upgrades moeten kopen (max. 5 per klant) voor je andere PC's.

2. Ik heb Windows 8 hier op een Pentium 4 (517) en een Celeron (336) en die zijn al erg oud (2005) en draaien perfect. Dus ik zou niet weten waarom het niet zou werken.

3. Nee, want het is een upgrade.

4. Nee. Die kun je verwijderen met schijfbeheer of met EaseUS Partition Manager (gratis).

5. Ja, dat kan. Als het goed is, blijft je Windows 7 productcode gewoon werken.

6. Dat hoeft niet. Je kunt gewoon de drivers van Windows 7 downloaden en gebruiken voor Windows 8. Die vind je op de support site van het merk van de PC.

7. Met creditkaart of PayPal. Je kunt de upgrade-DVD ook in de winkel kopen voor €59,95
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan