Vragenform in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Ik heb een aantal vragenlijsten. De vragen zijn zo gemaakt dat je antwoord kunt geven en een bepaalde waarde kan geven.

Voorbeeld:
Geef op een schaal van 1 tot 5 of er regelmatig nieuwe technieken binnen het eigen bedrijf worden aangeschaft? (1 is nooit en 5 is zeer regelmatig)

Hoe verwerk ik deze lijsten vanuit Word in Access. En kan ik van deze waarderingen (opgeteld) grafieken maken of i.d.

Dit klinkt alsof je beter met SPSS kan werken. Dat is een data analyse programma waarmee je vragenljsten kan maken, deze online kan zetten en de gegevens automatisch kan verwerken in onderandere grafieken.

In access moet je de vragenlijst omzetten naar een form, waarbij je de radiobuttons zelf in het formulier moet aanmaken. (maw je kan de lijst ompneuw gaan maken in access).

en waar is spss te vinden?

En hoe maak ik een form. En kan ik dan alle waarderingen zomaar laten optellen?

SPSS moet je kopen. Het is een vrij kostbaar pakket en het kost ook even voordat je er goed mee overweg kunt.
Het is in eerste instantie bedoeld om analyses over grote hoeveelheden gegevens te doen (data mining).

In access kan alles wat je wilt, maar je zult er wel voor moeten programmeren.
Als je dat nog nooit gedaan hebt dan denk ik dat je er een flinke uitdaging aan zult hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan