vragenlijst maken uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkc

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2013
Hoi,
Ik wil vanuit een bestaande vragenlijst een nieuwe lijst selecteren.
In mijn voorbeeld is blad 1 de volledige lijst. Op blad 2 kan je bovenaan invullen welke vragen je wil uit welk hoofdstuk.
Het is de bedoeling als ik in de keuzevlakken bv 1 en 4 invul, dat er een nieuwe lijst gemaakt wordt met vraag 1 en 4 in een nieuw blad (in voorbeeld test ik onderaan invulvlakken)

Problemen :

1 :hoe vertaal ik ' zoek het nummer van cel c5 in blad 1 en kopieer de vraag(kol1 regel 5) en keuzeantwoorden(kol2 regel 6 tot eerstvolgende lege regel) naar blad 2(niet elke vraag is even groot, vandaar dat ik zou kijken naar volgende lege regel)

2 :Is er ook een mogelijkheid om een nieuwe nummering te maken? Nieuwe lijst zou nu zijn "vraag 1/vraag4"...Kan een macro dat hernummeren naar 1/2/...

3 :Als er een afbeelding in de vraag staat, kan ik die dan ook auto kopieren. Dit is niet bij alle vragen zo...

Al tijdje zitten testen met bepaalde oplossingen van hier, maar kom er niet aan uit. heb wel al gevonden on de nieuwe vragen onder elkaar te krijgen volgens eerstvolgende lege cel.
Het is een hele boterham tegelijk.. maar zou al zééér tevreden zijn met antwoord op probleem 1 dat in wat verder kan testen.

Alvast dank voor reactie

Bestand : mijn voorbeeld

Laatst bewerkt:
Beste dirkc,

Het is op Helpmij.nl niet gewenst (lees: toegestaan) om dezelfde vraag meerdere keren te stellen.
Ik heb daarom de vraag uit het excel forum weggehaald en er mag hier verdergegaan worden :)

Succes met de vraag en een prettige dag :thumb:.

hoort meer bij excel...en kan het niet verplaatsen denk ik.
Wilt u het in de excelrubriek verzetten aub?
mvg

Beste dirkc,

U vraagt om een "macro" oplossing, macro's worden in VBA geschreven.
Verder heeft uw vraag genoeg diepte om VBA te moeten/willen gebruiken ;)

Dit alles heeft tot gevolg dat als ik hem verplaats naar het Excel forum dat de helpers dan masaal op de "Attendeer moderator" knop gaan drukken om hem terug naar VBA te zetten.
Maakt u overigens geen zorgen, de beste helpers op het gebied van Excel / VBA zitten op beide fora te kijken :)

Breng eerst structuur aan in het geheel dan is er van alles mogelijk met formules of VBA. De code in het voorbeeldje kan een stuk eenvoudiger als je aangeeft wat waar moet komen en waarom.

Test het maar eens.

Bijlagen

Ik heb een duidelijker voorbeeld gemaakt van wat ik juist wil bekomen.
Ik wil wel degelijk met invulvlakjes kunnen werken . Ik denk dat de manier met dropbox te omslachtig wordt omdat er uit tevel vragen moet gekozen worden.

En wat is de extentie "xlsb" van jouw voorbeeld.?

Toch alvast bedankt voor je reactie:)

Aangepast voorbeeld

Ik heb al een testje gedaan nu : met deze macro krijg ik het gewenste resultaat+- in blad 1, maar... De macro zoekt naar waar '1' staat in blad "lijst".
Ik wil dit nu combineren met mijn invulvlakje in blad 'invul' maw als ik "x" invul, moet de macro een lookup doen in de lijst... .
voorbeeld met testmacro

Laatst bewerkt:
Tja,
Als je niet wilt werken met gestructureerde data dan maak je het jezelf ongelofelijk moeilijk. Verder kan ik niets met de opgenomen macro en waar je ergens een x gaat invoeren. Wat ga je in Invul invoeren?

in kolom d op blad "invul" geef ik voor elke hoofdstuk een (random) vraagnummer van blad "lijst" in..

dat macrootje is een testje (staat op blad 1 een knopje voor resultaat te zien)

wat die macro dus doet, is gewoon"1" gaan zoeken in blad "lijst" en kopieert elke lijn waar "1" voor staat naar "blad1",
als hij geen 1 vindt, zoekt hij dan naar 2 enz...

Ik zou die macro dus aangepast willen krijgen dat hij eerst kijkt welke waarde in "invul d2" staat,
dat opzoekt in "lijst" en dan overeenkomende vraag en antwoorden kopieert naar blad resultaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan