• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vragenschema maken in Excel - aanpasbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

corel

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Ik heb een groot bestand met daarin een schema van:
Klanten - Objecten - Problemen - Oplossingen

Dit wil ik opnieuw stroomlijnen en kunnen aanpassen.

Er zijn x aantal klanten, die hebben weer x aantal objecten, daar kunnen x aantal problemen ontstaan en daarvoor is per probleem 1 oplossing, een stroomschema.

Misschien is Excel wel niet de juiste manier maar op dit moment is het onbeheersbaar en de wens is er om opnieuw in te delen en ook makkelijker te kunnen aanpassen. Op dit moment zijn de relaties niet goed zichtbaar.
Ik heb flink gezocht maar kan niet veel meer vinden dan een enquete-formulier, misschien heeft iemand een tip.

Om een indruk te krijgen heb ik een schema bijgevoegd, in werkelijkheid zijn het honderden regels.

Bijlagen

Dank je, dat ziet er al een stuk aantrekkelijker uit. Ik ga daarmee eens aan de gang.

Gijsbert, hier kan ik echt wel mee werken, bedankt!

De bron staat links en door de selectie te maken, zie je in de bron ook alle velden waar je op uitkomt. Heel mooi.
Het onderhouden van de bron is ook heel eenvoudig door gewoon te plakken, erg fraai.

Alleen nu wil ik dit een beetje gaan bewerken maar ik zie niet hoe ik de 'ontwerpmodus' kom, geen idee. Zou je een paar tips willen geven hoe ik nog een en ander kan aanpassen?
Daarnaast heb ik nog een 'ontwikkel-vraag'; is het mogelijk een zoekscherm bij Objecten en Probleem toe te voegen?
Verder zou ik graag willen uitbreiden, na oplossing nog een kolom Bijzonderheden.

Laatst bewerkt:
In de ontwerpmodus kom je door de cursor in de tabel (of slicer als je de slicer wilt opmaken) te zetten.
Hierna verschijnt er een extra tab "ontwerpen" (voor slicers een extra tab "opties") in het lint.
Je kunt hier bijvoorbeeld verschillende stijlen kiezen om e.e.a. naar wens op te maken.

is het mogelijk een zoekscherm bij Objecten en Probleem toe te voegen
Dit zit al in de functionaliteit van de tabel zelf. Als je op het pijltje klikt bij de kolomkoppen van de tabel kun je o.a. een zoekopdracht plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan