Vreemd beeld bij opstart en Windows ontoegankelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn pc opstart krijg ik een streperig scherm, blokjes etc.. Het systeem laadt verder wel gewoon door. Vervolgens wil windows opstarten, maar na het opstartbalkje wordt het scherm zwart. Windows start vervolgens niet door, maar na een tijdje reboot het systeem zich met de vraag of ik wil opstarten in veilige modus.

Nu had ik enkele dagen geleden ook dit probleem, maar na enkele malen aan- en uitschakelen deed alles het weer perfect. Nu echter blijf ik het probleem houden. Ik heb al opgestart in veilige modus en dat doet het gewoon, zij het dat het scherm onleesbaar is en ook alle kleuren van de regenboog vertoont.

Ik heb ook al de cmos gereset, maar zonder resultaat. Wie kan mij zeggen wat er aan mijn pc mankeert en belangrijker hoe ik dit kan verhelpen. Alvast mijn dank!

het zou bijv een driver probleem kunnen zijn van je videokaart.
wellicht even opnieuw installeren.

heb je en losse videokaart(indien van toepassing) zou je even de contacten kunnen nalopen(schoonmaken)
en kaart weer eens goed andrukken in je slot.

helpt het allemaal niet dan vrees ik .......

probeer dit eens?

Ok... heb de videokaart losgehaald, schoongemaakt en weer opnieuw aangesloten.... geen verbetering. Heb ook in veilige modus de bijbehorende driver geínstalleerd... ook geen succes...

Nog meer opties?

geheugen op kaart defect?

kun je hem ergens in een andere pc proberen?

Nee, helaas is een pci-e en heb geen ander mobo waar die op past. Het probleem doet zich voor vanaf het moment dat ik de pc aanzet. Het opstartscherm (normaal zwart) zit bijna vol met witte figuurtjes, blokjes....

Ik kreeg trouwens wel de afgelopen week een aantal keer de melding dat het stuurprogramma van de videokaart niet correct werkte of niet gevonden kon worden of zoiets. Houdt dit dus in dat de videokaart stuk is?

en als je dus de kaart eruit hebt en je beeld scherm op je moederbord aansluit dan heb je nergens last van?

en je weet zeker dat je drivers nu kloppen??

zoals jij het nu zegt zou inderdaad kunnen dat je kaart kapot is.

een soort "schaakbord"scherm zegt mestal al genoeg

Inderdaad. Een soort schaakbordscherm. Maar wat ik zo vreemd vind is dat als de kaart stuk is, ik niet meer in de normale windows kom, maar wel in veilige modus. Is dat omdat in veilige modus van andere videoinstellingen gebruik wordt gemaakt?

hoi

ik zag dat je al een nieuwe vraag gestart hebt voor een andere kaart.

succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan