vreemd bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Ik weet dat 't een beetje raar klinkt, maar laatst start ik m'n computer op en tot m'n stomme verbazing
krijg ik nog voordat er iets is opgestart (normale zwarte scherm, videokaart, overzicht van schijven, etc)
een geel scherm van 't Microsoft Private Channel!

Ik zit een tijdje verbaasd naar een schotel te staren, die witte puntjes naar een satteliet stuurt,
en voordat ik 't besef heb en printscreen in wil drukken, is 't verdwenen,
Nou is 't geen probleem, ik ben al veel vreemde dingen tegen gekomen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Zelfs nu nog zit ik te denken of 't geen hallucinatie was, maar nee, 't was echt waar.

Allerlei ideeën komen in me op, tenslotte leven we in een wereld van massa communikaatsie,
maar als m'n computer al signalen geeft voordat ie is opgestart begin ik aan m'n waarneming te twijfelen.

Ik vroeg me dan ook af of ik de vraag wel zou plaatsen, maar heb besloten 't alsnog te doen.
Ik verwacht geen sluitend antwoord, daarvoor is 't verschijnsel te vreemd.
Marsmannetjes hebben tenslotte wel andere dingen aan hun Ufo, dus verslijt me desnoods voor ontoedigitaal vatbaar.

Ter verduidelijking heb ik een schetsje gemaakt van 't schermpje.
Ik heb niet de intentie Microsoft belachelijk te maken, daarvoor is me het genot van de computer te dierbaar.
:D

Laatst bewerkt:
Om te beginnen: een leuke schets (je zult er toch wel enige tijd aan besteed hebben:) )
Wat je beschrijft wat je ziet als je PC opstart, zijn de post-meldingen van je BIOS. Zo ging het vroeger (opa vertelt...) altijd. Maar in deze moderne tijden zit bij de BIOS (eigenlijk bij de CMOS, want daar staan de instellingen van de BIOS in) vaak een schermlogo, bijvoorbeeld van Intel, of van de fabrikant van de PC. Zo krijg ik in plaats van die post-meldingen een stilstaand zwart scherm met grote witte letters MAXDATA en daaronder een embleem van Intel, in het blauw. Ik kan dat in de BIOS ook uitschakelen, dan krijg ik dus ook alleen die witte letters die door het zwarte scherm schuiven.
Waarom vertel ik nu dit lange verhaal: misschien heb jij ergens in de BIOS-instellingen ook zo'n schermlogo, maar staat dat niet op Enabled, of het is door een storing op je scherm geprojecteerd. Of heeft een verveelde BIOS-bouwer het alleen in jouw BIOS er in geknutseld en komt het alleen te voorschijn als....vul maar in, temp van Q is gelijk aan X, voeding van Z is tegelijkertijd Y, pas dan...

Laatst bewerkt:
Is mij nog nooit overkomen, jammer.

Laatst bewerkt:
Zelfs nu nog zit ik te denken of 't geen hallucinatie was
Dat zal het zijn :D

Op de zoekmachines niets te vinden hierover.
Heb je de virusscanner in de Bios aan staan?
Wel vreemd, voordat drivers zijn gestart, om dan iets te kunnen projecteren van dit caliber.

Bedankt voor Uw antwoord(en).

Ikzelf heb 't vermoeden dat 't iets met de internet aansluiting te maken heeft.
Dat is nl. de eerste verbinding die in werking treedt.
Ik heb nogal veel last van verbinding uitval.
't Euvel trad ook op nadat ik net m'n McCaffee Firewall had gedeïnstalleerd.
Bios lijkt me sterk, want ik heb de computer zelf gebouwd, en heb bij de opbouw van 't MoBo nooit zoiets gezien.
:)

Al goed, ik zal 't de server maar niet lastig vallen.

bedankt!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan