vreemd bestandje op buroblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
176
Om de zoveel tijd... bijna elke dag, vestigt zich een bestandje op mijn buroblad. Ik verwijder het in de prullebak en daarna volledig. Maar na verloop van tijd (om de dag, soms halve dag) plaatst het zich weer op mijn buroblad.... enz. enz. Mijn geupdate virusscanner herkent het niet.. en verwijdert het dus ook niet. Alsmede mijn spywarescanner. Wie weet?
Als ik kijk bij eigenschappen van het bestandje staat er -bestand en is meende ik 260 kb groot.
Hoe verwijder ik dit definitief?
 
Wat is de naam van dat bestandje?
 
naam van bestandje?

Als ik bij eigenschappen kijk zie ik alleen maar -bestand staan en 260 kb.
 
Het zal toch wel een naam en een extensie hebben? (xxxxxxx.xxx)
 
Staat er helemaal geen naam?

Wat je ook kan proberen.....nogmaals verwijderen en direct je prullebak leegmaken.

Als dat ook niet helpt mag je het bestandje even toemailen, dan wil ik wel kijken of ik iets wijzer wordt. ;)
 
ok

Ok.. had het juist verwijderd en in de prullebak leeggemaakt, zal er morgen wel weer zijn en zal het dan nog eens bekijken en eventueel toesturen. Niet bang om zelf besmet te worden?
 
Re: ok

Geplaatst door bertd
Niet bang om zelf besmet te worden?

Nee, niet echt...
Heb een redelijke goede virusscan en even een tijdelijk hardeschijf en die moet er binnenkort toch weer uit.
 
geen naam

Nee... heeft écht geen naam.. d.w.z stond gewoon dus -bestand..... zien morgen wel verder dan. Laat het wel weten.
 
bertd,

Is het toevallig een verborgen bestand? (vaak te zien aan het de transperante kleur van het document).
En kan het zijn dat dat bestandje er komt als je een microsoft office document hebt geopent?
Dat gebeurd namelijk soms bij het openen van een microsoft office document.
 
emailadres

Naar welk email adres wil je dat ik het stuur Rob?

Groeten Bert.
 
Nee, geen virus, tenzij je contactpersonen ..... :d

Saldos had dus gelijk ;)
Geplaatst door saldos
En kan het zijn dat dat bestandje er komt als je een microsoft office document hebt geopent?
Dat gebeurd namelijk soms bij het openen van een microsoft office document.

Je hebt inmiddels een mail terug.
 
Re: tja

Geplaatst door bertd
Hoop het ooit nog eens definitief weg te werken.

Dat is niet mogelijk bertd.
Laat ik het jou even uitleggen. ALs je een word document open hebt bijvoorbeeld, dan wordt er gelijk een copie van hetzelfde word document gemaakt in dezelfde directory.
Die copie verdwijnd zodra je het Word document sluit.
Die copie blijft alleen staat als:

1. word is gecrashed.
2. als je de pc gewoon hem uitgezet zonder dat je hem afgesloten hebt.

Ht 2e wat je kunt doen is de verborgen bestanden uit zetten in configuratiescherm-extra (of beeld) map opties-weergave daat kun je ervoor kiezen om verborgen bestanden niet te laten zien.

Dan is jouw probleem ook over.
 
outlook express

Ja kom erachter dat wanneer ik op beantwoorden/reply druk m.a.w. wanneer ik een mailtje beantwoord. .... het bestandje dan verschijnt op het buroblad nadat ik daarna outlook express afsluit. Het verdwijnt niet als ik het zoals in bovenstaande reaktie staat de naam verander of verplaats naar (via uitvoeren) C:\Windows\Application Data\Microsoft\Address Book

Groetjes Bert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan